Sensation! Jorden Ă€r platt! đ
Tack vare en av QAnons sanningspridare (FrogAnon) vet vi nu att jorden Àr platt. Bilden kommer frÄn Musks satelliter.
https://twitter.com/FrogAnon17/status/1525386439407685635
Eftersom bilden inte var krypterad nÀr den överfördes till jorden, kunde en "NASA-hacker" fÄnga in den och publicera den.
Och inte bara det. Man ser solen och mÄnen pÄ bilden. Eftersom Space-X satelliterna rör sig i 550 kilometers höjd, mÄste solen och mÄnen vara nÀrmare jorden Àn 550 km och det Àr inte jorden som rör sig kring solen, utan solen rör sig kring jorden, precis som mÄnen.
TĂ€nk hur vi har blivit lurade av den djupa staten och vetenskapen i sĂ„ mĂ„nga Ă„r. đ
Jag hoppas att detta Ă€r ett skĂ€mtâŠ.
#1:
QAnon menade verkligen allvar och det finns folk som pÄ allvar tror pÄ det. Det skulle inte förvÄna mig om det finns folk hÀr i forumet som tror pÄ det. Till och met faktacheck plattformen "minikarma" var tvungen att bemöta det som sprids ut.
https://www.mimikama.at/foto-der-flacherde-nein
ĂversĂ€ttning av den första delen av texten:
Ibland önskar jag, om Ă€n bara för en dag, att vara i sĂ„dana mĂ€nniskors medvetande, för livet mĂ„ste vara fruktansvĂ€rt spĂ€nnande för dem, en oĂ€ndlig konspirationsthriller. Senaste avsnittet: Elon Musks internetsatelliter ska plötsligt kunna ta bilder. Ăverföringen av bilderna till jorden var dock inte krypterad, varför NASA-hackare kunde fĂ„nga upp dem. Och det hĂ€r sensationella fotot ska nu ha lĂ€ckt ut.
Bevisar detta Àntligen den "platta jorden"? um⊠Nej.
Det förmodade beviset
För nÄgra dagar sedan dök denna bild upp pÄ Telegram (naturligtvis, var annars?), som nu delas som en skÀrmdump pÄ sociala medier:
Kontinenterna Àr förvrÀngda pÄ bilden, med solen och mÄnen till vÀnster och höger, alla omgivna av is. Beskrivningen av bilden lyder:
"DatalĂ€cka hos Elon Musk OCH NASA - det hĂ€r fotot och ytterligare elva foton sĂ€gs vara frĂ„n en av Elon Musks Space-X-satelliter. Dessa bilder krypterades inte under överföringen. NASA hackare skulle ha snappat upp dem.â
PÄstÄendet spreds ocksÄ pÄ franska, inte överraskande: av en QAnon-anhÀngare.
LÄt oss nÀrma oss det pÄstÄdda fotot logiskt: Det Àr inte kÀnt om SpaceX-satelliterna (egentligen Àr de Starlink-satelliter, SpaceX Àr namnet pÄ Elon Musks rymdföretag) om de verkligen har kameror ombord, eftersom de faktiskt bara tjÀnar det syftet med internetkommunikation.
Men lĂ„t oss bara anta att de hade kameror: satelliterna kretsar runt jorden pĂ„ en genomsnittlig höjd av 550 kilometer. Bilden ska dĂ„ ha tagits pĂ„ denna höjd â och visar Ă€ven solen och mĂ„nen, vilket skulle innebĂ€ra att de tvĂ„ himlakropparna Ă€r mycket nĂ€rmare jorden Ă€n förvĂ€ntat, Ă„tminstone mycket nĂ€rmare Ă€n 550 kilometer!
logiska frÄgor
Men nu frÄgar priset, för om det hÀr Àr tÀnkt att vara ett foto:
Varför lyser hela bilden? Var det dag överallt pÄ en gÄng?
Var har alla moln tagit vÀgen över kontinenterna och vattnet?
Samtidig belysning och frÄnvaron av moln finns ocksÄ i NASA-foton, till exempel, men bilderna förklaras alltid vara sammansatta av flera dussin foton och/eller sÄ togs molnen bort digitalt.
Men det för oss till en annan, logisk frÄga:
Varför tror man inte pÄ tiotusentals bilder frÄn NASA, ESA och andra rymdorganisationer, men en enda pÄstÄdd lÀckt bild ska vara verklig?
LÄt oss nÀrma oss det pÄstÄdda fotot logiskt: Det Àr inte kÀnt om SpaceX-satelliterna (faktiskt Àr de Starlink-satelliter, SpaceX Àr namnet pÄ Elon Musks rymdföretag) om de verkigen har kameror ombord, eftersom de faktiskt bara tjÀnar det syftet med internetkommunikation.
Det första som kom upp var kameran: satellitdata frĂ„n Kresar gĂ„r över 550 kilometer i genomsnitt. Form ska da ha tagits pĂ„ denna höjd â och visar Ă€ven solen och manen, vilket skulle innebĂ€ra att de tvĂ„ himlakropparna Ă€r mycket nĂ€rmare jorden Ă€n förvĂ€ntat, Ă„tminstone mycket nĂ€rmare Ă€n 550 kilometer!
logiska frÄgor
Men nu frÄgar prizet, för att det Àr tÀnkt att vara ett foto:
Varför lyser hela formen? Var det dag överallt pÄ en gÄng?
Var har alla moln tagit vÀgen över kontinenten och vattnet?
Samtidigt belysning och frÄnvaron av moln finns ocksÄ i NASA-Foton, till exempel, men bilderna förklaras alltid vara sammansatta av flera dussin foton och/eller sÄ togs bort digitalt.
Men det för oss till en annan, logisk frÄga:
Varför tror man inte pÄ tiotusentals fotos frÄn NASA, ESA och andra rymdorganisationer, men en enda pÄstÄdd lÀckt bild ska vara verklig?
Jag rÄkade att kopera in ett textstÀlle av översÀttningen dubbelt. Men man förstÄr nog ÀndÄ.
#1: Jag tror nog att TS garvar lite Ät den hÀr "vÀrldsuppfattningen" men det finns folk som helt fullt tror pÄ att Jorden Àr platt.
FrĂ„gan Ă€r - vad skulle NASA, diverse myndigheter mfl vinna pĂ„ att fĂ„ folk att tro att Jorden Ă€r rund? Varför ens mörka att den Ă€r platt? đ€
För att rymdödlorna bÀttre skall kunna kontrollera oss? Kan 5G lÀttare pÄverka oss med strÄlning i en platt vÀrld? En jÀttestor konspiration av alla bolltillverkare, borde vi kasta frisbee istÀllet för att spela fotboll?
Ja, frĂ„gorna Ă€r mĂ„nga! đźđźđź
(JA, jag driver med den typen av konspirationsteorier! Det kÀnns betydligt bÀttre att Jorden Àr rund och att Angela Merkel Àr en fullt normal mÀnniska, Ätminstone biologiskt sett.)
Edit: TS hann posta ett par inlĂ€gg medan jag totade ihop mina sarkasmer. đ
"Jag Àr inte klok men jag Àr smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
- Redigerat 2022-06-08 12:12 av Lona
#4:
Jo, jag garvar fortfarande. đ
En bild ljuger inte - jag har sjĂ€lv sett det âŠ
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli Àldre.
#6:
Det Ă€r bara de andra bilderna som NASA visar oss som ljuger. đ
#0: men nu Ă€r det vĂ€l dags att sĂ€tta pĂ„ sig foliehatten Condor ? ( đđ€Ł)
Nu nÀr det Àr fullt bevisat att jorden Àr platt. Jag undrar varför Sveriges mest kÀnda ljusarbetare, ljusbÀrare, andliga vÀgledare och profeter inte har talat om det för oss? DÀrför har jag intervjuat dom, bÄde dom utomjordiska och inomjordiska.
Samtalen hamnar ocensurerade i det hÀr inlÀgget. Vi börjar med Charlatanotta LÀxmark:
Condor: Charlatanotta, varför har du inte talat om för oss att jorden Àr platt?
Charlatanotta LÀxmark: Om jorden Àr platt eller rund beror helt enkelt pÄ vilken frekvens som mÀnniskorna befinner sig pÄ. Om jorden Àr rund för dig, dÄ Àr du lÄgfrekvent. Men om jorden Àr platt för dig, dÄ Àr du högfrekvent.
Sen till vÄr utomjordiska profet, Busan SkjÀrtlund.
Condor: Busan, du som utomjording borde vÀl ha vetat att jorden Àr platt. Varför har du inte talat om det för oss?
Busan SkjÀrtlund: MÀnniskorna har tills nu inte varit redo för det Ànnu, att veta att de lever pÄ en platt jord. Det skulle ha skapat kaos och varit ett hinder för att stiga upp till den femte dimensionen. Men i och med att mÀnniskornas frekvens har stigit, har det blivit uppenbart. Det skulle inte ha varit nödvÀndigt att informera mÀnniskorna.
Sen till Gristina Frossi:
Condor: Gristina, nu vet vi det! Jorden Àr platt! Varför har du inte talat om det för oss?
Gristina Frossi: MÀnniskor behöver ingen vÀgledare. Om de ÀndÄ Àr nyfikna kan de besöka mina kurser. dÀr talar jag om allt för folk som de vill veta.
Till slut till Björn Flumberg. Det var lite svÄrt att hitta honom, för om han inte just svÀvar mellan dimensionerna efter sin svampmÄltid, ligger han pÄ stranden och solar. Men till slut fick jag tag pÄ honom. Man mÄste formulera orden försiktigt, sÄ att ingenting kan tolkas som pÄhopp.
Condor: KÀra Björn! Ljus och kÀrlek frÄn mig till dig. Men ÀndÄ mÄste jag frÄga dig, varför har du inte talat om för oss att jorden Àr platt?
Björn Flumberg: HĂ€r talar vi kĂ€rleksfullt med varandraâŠ. och inga pĂ„hopp! Nu Ă€r du avstĂ€ngd!
Nu har vi 4 olika svar frÄn 4 olika andliga mÀstare. Vad ska man tro pÄ?
Det hĂ€r var en konstnĂ€risk parodi. Alla eventuella likheter med levande personer Ă€r en ren slump. đđ
- Redigerat 2022-06-08 13:28 av Condor
#8:
Ja och jag har redan klĂ€tt ut alla vĂ€ggar med folie. đđ
Ja det mĂ„ jag sĂ€ga det Ă€r en sensation och jag som gĂ„tt som en dumbom i alla Ă„r och trott att jorden Ă€r rund, vad snopet och snöpligt att Ă€ntligen fĂ„ veta sanningen đ
Fast tittar man ut genom fönstret sĂ„ mĂ„ste jorden vara platt för nĂ€stan allt Ă€r platt och plant utanför sĂ„nĂ€r som pĂ„ nĂ„gra gupp som berg, fjĂ€ll alper och sĂ„nt och lite vattenpölar som sjöar och hav men inte en enda tillstymmelse av att jorden Ă€r rund kan vi se sĂ„ det Ă€r klart den Ă€r platt som en pannkaka đ
Ăr ni ute och gĂ„r sĂ„ ta det lite lugnt sĂ„ ni inte ramlar och faller av pannkakans kant, den Ă€r riktig farlig och utanför den finns ingen dragningskraft sĂ„ vad ni gör ta det lugnt om inte fĂ„r ni bo hos dom hĂ€r typerna resten av era liv đœđœđœ đŠđŠđŠ đ
#11: men det finns vĂ€l staket ialla fall âŠ
#12 Nope staketet har Illuminati och ödlorna eldat upp sĂ„ det Ă€r allvar pĂ„ riktigt nu bara sĂ„ vi vet đŸ đ€Ł
Stackars alla fiskar och valar som Äker utför kanten dÄ nÀr de simmar och inte kan hantera havets strömmar!
Undrar nĂ€r vi fĂ„r se fiskar simmandes i rymdenâŠ
#14 Fiskar i rymden finns redan , det Ă€r dom dĂ€r som vi inte ser men om stĂ€ller till vĂ„ra liv nĂ„got sĂ„ hemskt och som vi Ă€r styrda av ödlorna đđđ
#15 Men herregud! Osynliga fiskar⊠snart kommer vĂ€l nĂ„gon i kungahuset med osynliga klĂ€der som i den berĂ€ttelsen. Det kanske Ă€r ödlorna som hĂ€rjar runt i lĂ€genheten och förstör saker đ€
Nejmen det Àr ju vetenskapligt bevisat att jorden Àr rund. Skulle Mars och Jupiter ocksÄ vara platta eller? Platta mattor⊠en med gas! Blir som att gÄ pÄ moln!
Det Àr som kineserna som vi andas in.
FÄr en kÀnsla av att det Àr SNILLEBLIXTEN som ÄteruppstÄtt. Han har vÀl blivit bannad frÄn i princip SAMTLIGA svenska forum för sina udda Äsikter.
Ja, vart Àr vÀrlden pÄ vÀg???
Bor man pĂ„ Ăland, solen och vindarnas ö, sĂ„ skapade jag nĂ„gra sidor som visar vĂ„r vackra ö med hjĂ€lp av nĂ„gra bilder.
Oland4ever.com
Oland4ever.eu
OlandTurist.com
OlandsTuristguide.eu
#10: đđ Ja men dĂ„ sĂ„. DĂ„ blir ju allt bra đ€Ł
TÀnk om det börjar att luta ⊠vad hÀnder dÄ?
Condor du fÄr förklara - kan nÄn rÀta upp plattan?
#20 DÄ Äker vi ju av sÄklart! Inte sÄ att vi Àr getter som lyckas klÀttra pÄ branta bergvÀggar.
#21: Hoppas att Condor har lösningen!
#22:
Nja, om man ser pĂ„ bilden, sĂ„ Ă€r ju den platta jorden omgiven av nĂ„gonting som skulle kunna vara is eller kristall. I sĂ„ fall skulle det ju förhindra att vattnet flyter bort om jorden lutar eller att vi trillar ner. đ
#23: TĂ€nk sĂ„ finurligt det Ă€r skapat! đźđ
(Det fattar vĂ€l var och en att Jorden inte kan vara rund, personerna pĂ„ motsatta sidan skulle ju gĂ„ omkring uppochner. Det begriper minsta smĂ„unge! đ)
#24:
Ja och tĂ€nk, att mĂ€nniskorna för tusentals Ă„r hade rĂ€tt. Jorden Ă€r platt och sen finns det en kupa runt omkring av kristall, dĂ€r stjĂ€rnorna Ă€r upphĂ€ngda.đ
Ha ha ha ni Ă€r för roliga allihopa đ đđ» đ
#21: Men om vi Ă„ker av, var hamnar vi dĂ„ ???? om det Ă€r en kupol av is och kristall runt jorden, gĂ„r inte det sönder om det trillar ner miljoner mĂ€nniskor samtidigt đ€
#27 I rymden förstÄs!
#28: AHAAAA Ă€r det sĂ„ det blir đ

Hur funkar det med dag och natt och Ärstiderna Àr det nÄgon som kör AC och draperier?
#30: PÄ natten slÀcks solen och mÄnen tÀnds. BÄda fungerar som stearinljus.
Fast hur fungerar dÄ tidvatten?
à rstiderna uppstÄr genom att utomjordingar plogar pÄ sin planet och flyger mot vÄran, vilket leder till att det blir kallare, och sedan dumpar deras snö pÄ jorden.
#27: Hmm, det ger en ny innebörd till "NĂ€r helvetet fryser till is" - det verkar ju redan ha frusit? Eller Ă€r det himlen som har frusit till is? đ€
Gaaah, hela min vĂ€rldsuppfattning blir tillkrĂ„nglad nu jue! đ
Men andra lÀnder har ju sommar nÀr vi har vinter och det Àr ju kallt och varmt samtidigt men pÄ olika platser.
NÄtt lurt Àr det!
Vad konstigt? Det funkar ju verkligen inte. :â)
Men det mÄste finnas en bra förklaring för det hela! Du kan ju inte vara pÄ tvÄ platser samtidigt sÄ du kan aldrog vara helt sÀker� Och flygplan lÄter en resa i tiden.
#34: Det Àr vÀl de dÀr 4G nÀten som slÀcker ljusen dÄ.
#35: Nej det Ă€r de nya 5G nĂ€ten. De Ă€r mycket mer avancerade Ă€n 4G nĂ€tenâŠ
SÄ mÄste det ju vara.