Är vi på riktigt eller?
Är fotoner partiklar eller vågrörelser?
Är katten död eller inte enligt Schrödingers paradox?
En atom består till 9.999999999999999 procent av tomrum.
Vilket är skrämmande nära de 9.999999999999999 procent tomrum som vårt universum består av.
Men oavsett… så är vi ju alla här och nu…enligt vetenskapen till minst 0.00000000000001 procent, men enligt oss själva definitivt till 100%….
Så varför bryr vi oss?
- Ska det såklart vara! 😃
Det är nog jag som inte är på riktigt…..
Nä, du är nog inte riktigt hundra. 😳
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
- Redigerat 2022-06-11 01:16 av Pyttelite
Bryr vi oss? Jag skiter mest i vilket. Vi finns kanske inte ens. Eller så är det vi tänker egentligen inte våra egna tankar utan chippen vi fått i oss via vacciner bestämmer våra tankar.
Tänk om vi är miniatyrer och jättar ser oss som myror. Tittar på oss för underhållning. Och vårt universum är för dom vad en myrstack är för oss.
Tänk om en get egentligen är en syrsa och syrsor är sjöhästar. Tänk om färger inte existerar utan lurats på oss för att vi inte ska bli deprimerade av hur världen egentligen ser ut.
Är människan ond i sin natur och bör alltid antas ha dolda undermeningar hur trevlig den än verkar utåt?
Är det konspirationsgalningarna som sitter på sanningen och den lilla klick som vet hur precis allt som sker beror på en grupp maktgqlningar som vill förstöra våra samhällen, och majoriteten, den som använder sunt förnuft, fakta och rimlighet och inte tror på precis allt som man kan läsa, är den som är helt vilseledd?
Är meningslösa inlägg ett måste? Kan vissa aldrig deltaga i diskussioner eller är för alltid dömda att skriva inlägg som ingen förstår?
Är jag seriös nu? Eller tramsar jag?
Sover jag egentligen nu?
#4: Underbart inlägg!!❤
Varför måste allt behöva vara så seriöst?
#0:
"Är katten död eller inte enligt Schrödingers paradox?"
Schrödingers paradox existerar inte bara inom kvantfysiken, utan även i den helt vanliga världen. T.ex. existerar inte covid viruset, samtidigt som det är ett biovapen. 😁
Har ni inte sett filmerna Men in Black ?
Vi är ett samhälle som bor i en postbox, som finns i en värld där andra existenser är boende i en postbox, som ytterligare är i en annan värld som …………….etc.
Senast jag kollade i spegeln så finns jag men helt säker kan jag ju faktiskt inte vara för spegeln kan vara manipulerad eller så är det nåt chipp som gör att jag ser mig fast jag inte gör 👻 Mooooaaaaahhhhh 😂
Så precis……Varför bryr vi oss?😉