Existens iFokus

Existens

Etikett: 21-böcker-filmer-och-tv
Läst 804 ggr
Millaris
0

OT vampyrer på film

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har ni tänkt på det här med vampyrer? Det har ju alltid funnits, både i bokform och i tv och film. Men på senare tid tycker jag att vampyrerna har blivit mer som människor - de har känslor och vissa av dem har också ett samvete. I början när de kom på film så var de ju mest hemska och läskiga typer som angrep och dödade människor.

Har ni några tankar om vad det kan bero på?

Ayena
0

Underbar bild på Christoffer Lee. Mmmm……….jag älskar honom Flört

Ja nog tycker jag att de börjar bli mer och mer mänskliga. Jag har sett "En vampyrs bekännelse" hur många gånger som helst och där blev man ju riktigt fäst vid dem. Men boken var mycket häftigare där hon verkligen beskriver vilken underbar värld man upplever som vampyr med alla sinnen som förstärks.

Greve Dracula som spelades av Christoffer Lee (bilden) var ju väldigt tjusig där han svängde omkring i sin kappa, men verkligen läbbig när han satte tänderna i sitt offer.

Jag tror jag sett det mesta i vampyrfilmväg!!

Moooohhhaaaaaa Tyst

Cristine
0

Det är väl så att nu ska allt analyseras. Man ska plocka isär och grunna på varför..så var det ju inte förr i tiden. Då skulle dom nog ha sleifat fast honm i en bårsäng och gett honom elchoker nu stänger dom in honom på psyke undrar vad som hänt honom i barndommen..botar… och släpper ut honom så han kan fortsätta som vampyr.:))

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Ayena
0

Annars kan man ta kål på dem med vitlök! Foten i munnen