2 zenmunkar på pilgrimsfärd
2 zenmunkar är på pilgrimsfärd. Efter att ha vandrat genom ödemarken i flera dagar, kommer de fram till en flod. Här får de syn på en vacker kvinna vid vattenbrynet. "Ursäkta mig", säger kvinnan till munkarna, "jag kan inte simma. Skulle någon av er vilja ha vänligheten att hjälpa mig över?" "Det är klart jag vill", säger den förste munken och lyfter utan att tveka upp kvinnan, bär henne över till den andra sidan och sätter ner henne.
De båda munkarna vandrar vidare under tystnad och kommer vid solnedgången fram till ett rastställe. När de sitter där och äter sin kvällsmat, säger den andre munken till den förste: "Du vet att vår ordens regler förbjuder oss att ha någon kontakt med kvinnor. Det var fel av dig att prata med henne, för att inte tala om att lyfta upp henne och bära henne."
"Jasså hon", sa den förste munken. "Jag satte ner henne vid floden. Du har burit på henne hela dagen!"

Det var en tankeställare.Men sann
Lena.P är jag i verkliga livet.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Nej Big Bear, Men nu vet jag.tackar för det.
Jag tycker det gav en bra tankeställare, som jag kommer att försöka ha med mig.
Munkar har ju kanske en hård lära,Men man skall ju hjälpa sina med mäniskor.
Munken bar ju bara kvinnan, Den andre gick ju hela dagen o tänkte på vad den andre hadde gjort.Så jag kommer att ha med detta tänkande….
Jaa du..allt har en baksida.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
#0 tack ikna, mycket bra. Så har jag också gjort mycket tidigare, men nu går det oftast att släppa i stort sett omgående.
Hahaha, ja den var bra fast jag trodde nästan den skulle sluta: "Det var ingen hon, det var en han" (transa alltså)