Planer?
Vilka planer har du inför det nya året?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
ja, jag är ju inte den som planerar.Så min svar blir -Jag har inga planer.
Får man fråga vad Cristine har för planer?
Lena.P är jag i verkliga livet.
Göra klart huset
och bygga en stor terass i den trolska skogen. Den är väldigt gammal med mycket mossor och långt skägg i träden som syns på min sida. Men först ska några fula granar sågas ner och det ska städas bättre. Och för pengarna jag vinner på lotteriet tänker jag köpa en liten båt och en gäststuga.
Jag har lagt ut flera hundra på olika hjälporganisationer och det har jag ändrat på och lägger det i stället på postkods milljonären, då når jag flera olika org. och kanske får in en slant själv.
Låter som en vettig planering Cristine!
Mina planer är att inte planera så mycket utan att försöka ta dagen som den kommer….Wish me luck, hm….
Drömmer alltid om den stora vinsten
för då ska jag göra och köpa det och det/ kram Bappi
Ps Välkomnar annars dagen med ett leende på läpparna och tänker vad bra jag har det ändå!
Min första plan är att jobbet skall landa så att jag orkar mera än att jobba.
Jag ska fortsätta att gå hos mina medium och förhoppningsvis blir det en del kurser på vårkanten.
Eventuellt köper jag mig en bil till våren, men vi får se hur det blir med den saken.
I juni tar min dotter studenten, så då blir det väl till att åka upp till Jämtland, sedan flyttar hon ner till mig…

Jag ska börja en författarkurs
Men mommo, måste du det? Du är ju redan en superbra författare ju!! 
1. Gå ner i vikt, minst tio kilon.
2. Vara snäll mot min kropp så att den håller längre. Gymnastik och promenader/cykelturer.
3. Måla
Vad jag har för planer?
Jag vill landa i mig själv och se framåt, nu när jag känner att jag lyckats släppa taget om mycket av det gamla.
Jag vill komma igång med mitt eget företag.
Fortsätta med träningen och sedan ska jag börja med akupunktur. Förhoppningsvis får jag ordning på värken i min kropp.
Det är några av mina planer…

# 7: Tack snälla, men jag fick dom tre första kursbrevena i pris när jag vann den där tävlingen
Aha! Ja då förstår jag!
Sen är det ju aldrig fel att förkovra sig! Lycka till med din kurs!
Jag håller med Gyte
.

Ni är så snälla Gyte och Cristine, jag blir riktigt rörd.
Min dröm är att en dag skriva ett filmmanus, och jag tror att jag är tillräckligt dramatisk för det. Fast för att få till stånd det, så behöver jag verkligen förkovra mig först, så jag är jätteglad för skrivarkursen
Då grattar jag dej än en gång och hoppas kursen hjälper dig på vägen mot framgång. Tänk att en dag få skryta om dej.

Jag ska resa till Indien i februari, i ett globlalt konstprojekt med barn och ungdomar från Sverige och Indien och länderna runt Indien som målat på temat "Moder jord" och "Den globala uppvärmningen"
Där ska jag ingå i workshops med fantastiska indiska och svenska konstnärer, ställa ut på två ställen bl annat i New Delhi mm. Spännande ska det bli.
För er som känner duktiga konstnärliga barn och ungdomar under 23 år hänvisar jag till www.tellusart.org Projektet fortsätter efter Indien.
Sedan ska jag vara med i min grupp i intuition och medial utveckling hos Melissa R i vår och hoppas att samma gäng finns kvar när jag kommer eftersom jag varit borta en termin nu.
Två planerade konstutställningar i vår och sommar.
Träna lite mer och fortsätta med min diet utan kolhydrater eftersom jag mår så bra av det.
Så spännande det låter lenmor.Du kommer att få jättemånga fan på din resa. Det är inte så långt kvar till februari. Det blir säkert ett minne för resten av ditt liv och kanske du får träffa någon stor guru.
Ja Cristine, de indier jag redan känner är helt fantastiska och det ska bli jättekul att få träffa många personer av detta fantastiska och vackra folkslag, och kulturen och konsten och alla gurus ska vi bara inte tala om…..
Jag har nog lite att berätta om när jag kommer tillbaka.
Det är jag 100% säker på

Vad härligt att läsa om allas planer
Mommo, din författartalang fick vi ju se prov på i tarotgruppen när du beskrev Gillas bilder.
Att utbilda sig mera när man redan är begåvad är smart, man slipper ägna onödig tid på egna fallgropar och små misstag (som andra redan har gjort) och så får man hjälp av mer erfarna inom sitt område hur man kan hitta egna lösningar och genvägar för att nå sitt mål.

Tack, snälla lenmor
Ja, jag har redan läst igenom kursmaterialet, och redan nu kommit på saker som jag kunde göra på annat sätt. Sådant som jag inte ens har kommit att tänka på.
Ja, jag tror nog att kursen blir jättebra.
# 16 - Lenmor, har du ingen sida för tanter över 60 år som tycker om att måla 
Ha, ha, ha, Gilla. 
Det finns massor för oss äldre också.
Börja med att kolla in http://www.faos.se/
Där kan du knyta nätverk och många samligsutställningar som de arrangerar hålls nere i Skåne. Kanse vi kan ställa ut tillsammans någon gång via dem.
Det låter ju väldigt intressant!
Just det! Gäller ju dig också Cristine! Knyt kontakter med andra konstnärer, försök kanske bilda en konstnärsgrupp eller bara vara medlem i någon.
Jag har sedan många år tre kvinnliga konstnärer( väldigt kära vänner är vi också nu), som jag delar atelje med, reser på konstresor med och ställer ut tillsammans med. Men sen så har både jag och de andra egna aktiviteter och utställnigar var och en för sig.
Det är väldigt utvecklande och givande att ha kontakt med "likasinnade". Man får inspiration av varandra, vi delar med oss av våra kunskaper och annat till varandra och vi exprimenterar och är lite mer vågade i vår stora härliga atelje där vi inte behöver vara rädda för att kladda eller spilla färg.
Den första gruppen jag var med i ordnade vi själva som cirkel via ABF och fick då hjälp med lokal med mera.
Lycka till med konsten, måleriet och författandet mm alla duktiga konstnärer här på saiten!
Tack Lenmor! Jag tror inte jag vågar mej på att måla och ställa ut..det var väldigt länge sedan jag höll i en pensel och skulle behöva lära mej mmycket mer, jag blir nog aldrig så bra. Min kusin som redan är känd började just så med att dela lokal med andra och använde slipsand som bakgrund till många tavlor:)

Jag brukar inte ge nyårslöften men jag ska gå ner i vikt som jag gör varje år
funderar även på att sluta snusa men det ligger bara på planeringsstadiet (fortfarande) när jag väl bestämt mig så klarar jag det.
Lycka till med era planer för 2009
Kerstin
"Vandra i skönhet"
Kram Xinluo
# 28 - Vi skulle kanske kunna starta en viktminskningstråd! Det går alltid bättre om man kan peppa varandra 
Jag ska ha bort minst 10 kilon!
# 24 - Tack för denna länk Lenmor! Att få titta på andras målningar tjänar som en stor inspiration. Jag ska ge mitt måleri en chans till 
Jisses,det..påminner du om nu,bara några dagar innan det nya året.. jag som bara tänkte göra plats för det livet har i berdskap för mig *ler*
tjuvläste lite innan jag svarar,att några tänkte gå ned i vikt..men är det inte bättre ? för många misslyckas ju med nyårslöftena,att
försöka gå UPP i vikt istället :- )
hmm,lite mer positivt vore väl att lägga på sig muskler,och därigenom minska på det .."lösa",bla, genom stavgång,simning , måleri,umgänge med vänner …
själv har jag ..planerat att unna mig mer stavgång ute i naturen och om jag får LITE mindre jobb få mer tid för stafli o penslar .. jag har även lite större projekt "pågående" med mitt hem(ett garage/carport),i min trädgård tänker jag unna mig tid att plantera mer ..matnyttigt (och göra matnyttigt av "ogräset" *skratt*) kanske viktigare,*vårda Kärleken* både den innom mig och den jag kan dela ..
och,så vill jag bada i Havet,nästa år igen *ler*
penke
#30 Det var inte lite det..undrar hur man gör matnyttigt av ogräset? mina katter äter utav det men jag har inte provat ännu.
En plan är att skaffa hund och den andra är att gå kurser :-)
#32 Spännande Sofie! 
Min plan är att få ett jobb och utvecklas som medmänniska och på något vis få andra att upptäcka deras inre styrka!
#33 Tack Vännen :-)
Jag hoppas innerligt att du får ditt jobb!
Kram
fyrkant trettioett.
*mjauuu*
lär av dina katter du.. :- )
jag vill göra det av två orsaker
ta tex. nässlor,de flesta känner till att
mäniskor förr plockade skotten på vårarna
som ett nödvändigt C-vitamintillskott,det var innan apelsiner fanns att köpa.
jag gjorde flera kok nässelsoppa häromåret,
det året hade jag mycket mindre besvär av allergi
det satte jag inte i samband med nässlor
innan jag i höstas fick reda på att nässlor även innehåller histaminer..
och en lite djupare anledning..
om nu universum kastar på mig en massa "ogräs" varför då bli förbannad,det är mycket roligare att se det som en *gåva* att ta till vara !
både gott o nyttigt (+gratis motion,att skörda) *skratt*
penke
Deet håller jag med om..jag älskar nässelsoppa.

Tjena!
Jag är med på viktminskningstråden, har haft det alldeles för bra efter sista bebisen och nu är han så stor att man kan börja tänka på annat än amning. Så jag hoppas att det även påverkar humöret för jag har varit en riktig surkart den sista tiden.