Existens iFokus

Existens

Etikett: 21-böcker-filmer-och-tv
Läst 2052 ggr
lenmor
1

Livets sju andliga lagar

Utdrag ur livets 7 andliga lagar! (Deepak Chopra)

Lagen om minsta ansträngning grundar sig på det faktum att NATURENS intelligens fungerar med ansträngningslös lätthet, ohämmat och bekymmersfritt. Det är principen om minsta aktivietet, utan motstånd. Därför är det också principen om HARMONI och KÄRLEK. När vi lär oss den lektionen av NATUREN uppfyller vi lätt våra önskningar.

• Ett spädbarns natur är att vara lycklig
  • Solens natur är att skina
  • Stjärnornas natur är att glimma och glittra
  • Människans natur är att få sina drömmar matifesterade i fysisk form enkelt och ansträngslöst.

Det som vanligen kallas MIRAKEL är i själva verket ett uttryck för lagen om minsta ansträngning.

När dina handlingar motiveras av kärlek använder du ”lagen om minsta ansträngning” (för naturen hålls samman av kärlekens energi)

När det du gör styrs av kärlek mångfaldigas Din energi och ackumuleras (lagras) och överskottsenergin du lagrar kan kanaliseras för att skapa vad helst du vill ha inklusive obegränsat välstånd.

När din inre referenspunkt är Din ANDE, när du är immun mot KRITIK och du inte är rädd för någon UTMANING då kan du ta KÄRLEKENS kraft i din tjänst och använda eneregin KREATVIT för att uppleva överflöd och utveckling.

Tre viktiga saker som sätter den här lagen i verket

1. ACCEPTERA. Idag ska jag acceptera människor, situationer och händelser som dyker upp.

2. ANSVAR Jag kan inte skylla på någon person för min nuvarande situation (inkluderar även mig själv) Det som har skett har skett av någon anledning.

3. FÖRSVARSFRIHET Ditt medvetande är förankrat i FRIHET från att försvara din situation och när du har släppt behovet av att försvara, övertyga eller överbevisa andra om din ståndpunkt kommer du att få tillgång till enorma mängder energi som du tidigare har slösat bort. (som kan användas till att manifestera, skapa det du vill ha)
    Iaktta människor runt omkring dig så upptäcker du att de ägnar 90 procent av sin tid med att försvara sig eller sina synpunkter.

Du kan vara säker på att när det är rätt tid kommer dina önskningar att MANIFESTERAS.

Cristine
0

Tack Lenmor!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[lanns]
0

. . .att försvara sig eller sina synpunkter. . .

Detta är jag super bra på Flört

Funderat över detta idag.
Passade bra att få ögonen på Livets sju lagar och stycket om **försvarsfrihet.
**Precis vad jag behövde!
Tack lenmorGlad

lenmor
0

Var så goda lanns och Cristine, det här är visa ord av en vis man som var precis vad jag själv behövde och tänkte att fler kanske skulle kunna ta till sig av.

Mammi
0

# 2 Håller med och skulle precis skriva detsamma!

Jag har alltid en känsla av att jag måste försvara mig, och det jag tror på, och har samtidigt en oro över att jag sårar nån med det jag säger eller gör.

Tack Lenmor även från mig!Glad

[Spanaren]
0

Suuug på dom orden för det är verkligen något att ta till sig!

Tack lemor för de visa orden du visar upp för oss.

/kram Bappi

Millaris
0

Instämmer med övriga - mycket bra ord och tack Lena för att du la in det Glad