Kinesisk visdom
Denna fina berättelse fick jag skickad till mig igår.
________
"En äldre kvinna hade två stora krukor som hon bar vatten i. En av krukorna hade en spricka, medan den andra var perfekt.
Efter en lång tur från bäcken till huset var den läckande krukan bara halvfull. I två års tid hände detta dagligen. Kvinnan kom hem med bara en och en halv kruka vatten.
Naturligtvis var den perfekta krukan mycket stolt över sin bedrift, men den läckande krukan skämdes över sin prestation och var olycklig för att den inte kunde göra mer än hälften av vad den var gjord för.
En dag talade den läckande krukan till den gamla kvinnan. "Jag skäms över mig själv för att sprickan gör att vattnet läcker ut hela vägen hem till ditt hus."
Den gamla kvinnan log stort och vänligt och sa:
"Lade du inte märke till alla blommor som växer på din sida av vägen? Jag har alltid vetat om din spricka, därför har jag planterat frön på din sida, som du varje dag har vattnat.I två års tid har jag kunnat njuta av dessa vackra blommor.Om du inte vore som du är, skulle inte denna skönhet existera."
Vi har alla våra unika fel - men det är sprickorna vi har som gör våra liv tillsammans så intressanta och givande. Du ska ta var person för vad den är och söka det goda i dem.

En fin berättelse
Javisst! Och den säger så mycket om hur litet vi uppskattar oss själva, vi som inte är perfekta 

Ja det var därför den kändes så bra att den sägar att alla behövs, perfekt låter så tråkigt. Det är en ära att få va dum då har man allt igen att lära
Jo precis! Och i denna tid vi lever i då vi strävar efter perfektion överallt, så kan det sannerligen behövas lite eftertanke om att alla behövs i det stora sammanhanget.
Tänk..att så har jag inte sett på min dumhet förut…
U R us
Den där texten skulle man egentligen ha på väggen.
En målning full med blommor, stora blommor. I Ljusa färger. Sen skriver man texten på målningen. Skulle det kunna bli något?
Jag får nog lägga mig nu tror jag………..
Snackar en massa rappakalja
Ahh jaa det hade varit väldigt vackert! Tror jag ska ta och måla en sådan tavla…
U R us
# 7 - Jomenvisst!
Förr i tiden så var det ju väldigt vanligt att man broderade in tänkvärda ord som man satte upp på väggen, med någon dekorativ blomma i hörnen.
ja just det,,,nu ger du mig inspiration här!!
U R us