Intressanta böcker!
Jag läser ingen för tillfället,
Den sista var "Insikt" av Maggie Nath,
som är ett Transmedium.
Väldigt intressant bok.
Ahhh, äntligen en chans att få glänsa…Just nu läser jag eller snarare tragglar jag (bokstavligt talat) mig igenom " Människans väg av Henry T Laurency. När ögonen går i kors och hjärnan börjar spinna
går jag över till "I våra hjärtan vet vi " av Shanti Mayi. Så nu kan jag nöjd dra mig tillbaka till Pyramiden…
i ödmjukhet…
Inga dåliga grejer Faraonskan förkovrar sig med måste jag säga. Shanti Mayi har jag läst något annat av. minns inte vad.
Gunilla, den fick jag hem i min brevlåda igår. Sneglade lite i den och den verkar vara mycket intressant. Ska snart börja att läsa den.
# 4 - Jag har redan börjat läsa och det är väldigt spännande!

#Ayena
Läser oxå den boken nu
Har kommit halvvägs i den och den är intressant o spännande.
Dalens Ande av Rolf Edberg.
Jag lyssnade på den som talbok för många år sedan när jag låg på sjukhus med totalförlamning och nu har jag lånat papperskopian på biblioteket. Jag gillar författarens sätt att möta existensiella frågeställningar runt vårt mänskliga ursprung.
#7 Låter intressant, kanske finns att låna på biblioteket…

o höge faronskan.. Har du inte detta i ditt högvördiga bibliotek redan? 
Satyat Nasti Paro Dharmah
Sajtvärd på Existens och Filosofi.
# 7 - Låter väldigt intressant. Jag googlade på boken men hittade inte den någonstans. Men kanske den finns på bibblan.
# 11 - Vissa böcker måste man ta sig igenom. Men ibland kan de bli liggandes en tid för att invänta rätt tillfälle.
Jag har en här som ligger för "mognad" - Den Sanna Revolutionen av Nukuno Jörgen Larsen.
# 13 - Då får jag ta den som ett långtidsprojekt!
Jag älskar att läsa. Läser nästan allt jag får tag på. Sista boken jag har läst nu är Ingen tar mina barn skriven ut av Donya al-Nahi & Eugen Costello. Köpte den på bokrean så fick den billigt.
Hej jag har nyss köpt Mia Törnbloms bok så dumt har nyss börjat och läsa den.
Allting är möjligt
Sven och Penny Fagerberg har skrivit en bok som heter "Resan till Jorden".
Den handlar om Vann och Miko, två varelser från en planet som heter Medgar. De kommer till Jorden för att studera livet här. I sitt eget väsenstadium består de av ljusenergi med samma typ av spektra som vi brukar använda när man pratar om vår aura. När medgarianer gifter sig sammansmälter ljusenergierna till ett.
Detta är en roman som genom att huvudpersonerna inte är människor, kan bringa upp frågor och konstatera faktum på ett sätt som skulle vara svårt att göra utifrån sin egen författaridentitet utan att möta hård kritik från alla möjliga håll. Boken är fantastiskt bra tycker jag.

Läste en liknande bok på 80-talet, kommer inte ihåg namnet på den, men den var också jättebra och ger som du säger (som jag tolkar dina ord) perspektiv på vår tillvaro här.
#18 Ja den boken jag syftar på är nog skriven på sent 70-tal eller möjligen tidigt 80-tal har jag för mig.
Jag är mycket intresserad av paleontologi och jag har läst flera böcker av en finsk paleontolog som heter Björn Kurtén. Han har skrivit ett par skönlitterära böcker med sin expertkunskap i paleontologi som grund. Den bästa som jag tycker han har skrivit är "Den Svarta Tigern". Den handlar om mötet mellan Cromagnon- och Neanderthal-folken.
Han har också skrivit en lite lustig bok som heter "Hur man fryser in en mammut". Den boken är en blandning av skönlittaratur och facklitteratur.
# 19 - Det verkar som du har många spännade böcker i din bokhylla!
Jag älskar också detta med de tidiga människorna. Man vet väl inte varför Neanderthal-folken bara "försvann".
Nej, men det mest framförda teorin är att de var mindre anpassningsbara till de olika förändringar som skedde under den tiden för omkring 30 000 år sedan, med klimat och konkurrens från Cromagnon.

Två favoriter som gett mycket positivt är Åsa Nilsonne och Anna Kåvers pendanger "Medveten närvaro" och "Att leva ett liv - inte vinna ett krig"
Mycket tänkvärda med konkreta övningar man kan göra för att sänka sin stress, oro och bli en mer balanserad individ med positiva tankar istället för negativa. jag rekomenderar dem varmt!
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
#22 Mycket bra böcker…båda.
Jag kan rekommendera Flodhästen i vardagsrummet av Tommy Hellsten. Den handlar om medberoende, och jag fick klart för mig att detta begrepp kan ses mycket vidare än vad jag trodde…
Om ni mot förmodan inte har läst serien Samtal med Gud, så gör det. Jag tycker de är bra och tänkvärda.
#25 instämmer - något av favoritböcker 
# 25 - Dessa har jag läst några gånger och upptäcker nya saker "som jag redan visste", för varje gång jag läser dem.
lite info

Är det någon som läst Jonas Gardells böcker om Gud och Jesus? Har sett dem och funderat…
# 28 - Nej men jag är väldigt nyfiken, speciellt denna sista om Jesus.
#28 Jag kan rekommendera den om Gud. Den gillade jag. Den senaste om Jesus har jag inte läst än - men planerna är att göra det.

#30 Tack Millaris… Då köper jag båda. De hade paketpris på bokhandeln - dvs. rabatt om man köpte båda…