Vår Porösa verklighet
Tja den här bara jag ääälskar..vet att jag lagt ut den på nån annan sajt..men den tål att läsas med ett leende många gånger om….
Reklam från Intergalaktiska Förbundet :
**
Välkommen till hinderbanan Jorden !!
**
Anta utmaningen att hitta det kärleksfulla perspektivet i våra specialkonstruerade konfliktspel. Vi kan erbjuda allt från oskyldig mobbning till rejäla världskrig.
Spela föräldraspelet och upplev sensationen att bli undervisad av dina egna barn.
Upplev den fascinerande konsten att kommunicera via språk, utan tillgång till telepatisk förmåga. Vi har över hundra språk att att erbjuda och därtill en mängd dialekter och lokala uttrycksformer som garanterar upplevelsen av total språkförbristning.
Spela vårt fascinerande maktspel och upplev illusionen om att det går att nära sig själv på andras bekostnad.
Varför inte prova några av våra religioner och se hur långt du kan drivas att blint följa en ledare och dennes lära av rädsla att annars missa himmelriket och istället uppleva oändligt mörker.
Vad du än gör får du inte missa våra helgjutna relationsdrama, våra i särklass mest populära attraktioner . Vi har hittat de perfekta egenskaperna för män och kvinnor som oundvikligen leder in i fantastiska relationsupplevelser med ett nästan gränslöst urval av konfliktsituationer.
Spela så länge du vill ….men vi vill utfärda en varning för att spelet är så intressant att det kan bli vanebildande.
Vi garanterar dock att examen i detta spel är en extatisk upplevelse som vida överstiger dina vildaste fantasier och som så gott garantera avancemang inom den intergalaktiska federationen.
Ur- Vår porösa verklighet
_B.B //Kristina
**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Hmmmm komiskt, men tänk så väl detta stämmer in….
Satyat Nasti Paro Dharmah
Sajtvärd på Existens och Filosofi.
Den är fantastiskt sann, kunde inte hamna här mer lägligt.
Tack Wargmane.
#3 precis hahaha,inte en gång till så är man tillbaka igen
.
Så sann den är.

ja, detta kan man ju kalla karma..
Satyat Nasti Paro Dharmah
Sajtvärd på Existens och Filosofi.

Underbar artikel!!! 
"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Ja ..allvarligt talat ..hur kul hade det vart att vara här på "semester" utan alla dessa äventyr?? *s*
Att sitta där och se allmänt skenhelig ut och låtsas att världen bara springer förbi??
Under tiden man dömer alla de som Inte gör det ??
Nä….det e enna inte min grej iallfall…Jag LEVER, Jag GÖR !
_B.B //Kristina
**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens
"Livet är det så pågår medan man planerar för framtiden."
Jag kommer osökt att tänka på räkmackemänniskorna, om de själva har valt detta eller om det är en "belöning" .
Med räkmackemänniska menar jag de som inte behöver kämpa med någonting utan har en rak väg genom livet.
Skola-jobb-karriär-äktenskap-barn-volvo-villa-thailandsresor-drink på fredagskvällen-pension-hus i Spanien- och sen ajöss goda värld.
# 8 - Räkmackemänniska det var ett nytt uttryck för mig
Fast frågan är hur lyckliga är dessa människor egentligen? Denna ständiga jakt efter prylar och status. Alltid ha det "senaste" och "flashigaste"
För mig låter det inte som någon räkmacka..
j
# 9 - "Att glida fram genom livet på en räkmacka".
Jag tror att de är lyckliga i sin bubbla, men skulle bubblan spricka då blir det total katastrof. Dessa människor bygger i regel upp sin tillvaro kring det närmsta nätverket av andra personer, dvs familjen, och kanske någon vän som är inne på samma spår.
Det som förbryllar mig är att det finns människor som glider igenom livet utan att ha den minsta tanke eller fundering på något annat det det som man kan ta på, se och höra. Detta behöver inte vara rika personer att de föds med en silversked.
# 10 - Jo nog kan jag förstå hur du menar och jag köper också din förbryllning.
Nog finns det mål och mening i vår färd, men det är vägen som är mödan värd,
Karin Boye
Denna var mycket bra Wargmane. Tack 

#10 Hm… Tror jag växte upp i en "räkmackefamilj"… Den utåt sett perfekta "bubblan" är inte alltid lika vacker på insidan…
Visst… Jag saknade inget vad gäller materiella ting. Men tid… Ingen hade tid… Inte ens på semestern fanns det tid… Vi känner inte varandra - släktmiddagarna är som en Norén-pjäs… Kristall och silverbestick, den bästa maten - men… En räkmacka på ett billigt café i gemytlig familjär stämning är att föredra…
Min man och hans varma familj lärde mig vad det är att verkligen vara en familj…
Allt är inte guld som glimmar - inne i bubblan ser man allt ur ett annat perspektiv… Har varit in i många liknande "bubblor" Jag lovar, det är inget att avundas…
# 13 - Jaaa! Detta med släktmiddagar. Och det måste vara kristallglas och en "riktig" servis. Och naturligtvis har man flera serviser till olika tillfällen. Och så lär man barnen mycket tidigt att inte köpa tallrikar på IKEA utan tallrikar köper man i de "riktiga" porslins- och glasbutikerna.
På det sättet har man säkrat sina värderingar ner till nästa generation.

#14 He, he… Så därför gick detta skrälle till dotter på second-hand och köpte sitt porslin och sina kläder… Ni anar inte hur förskräckligt det var!!! Dricka kaffe hos mig i begagnade muggar - å inte ens fanns det 4 likadana!!!

#16 Ja! Å hur bara kan man köpa en stor studsmatta till barnen när man har sånna förskräckliga utemöbler, olika färger och olika dynor… Hur prioriterar jag mina inköp egentligen??!! 
stora barn, stora bekymmer 

#18 Men barnen är inga bekymmer… Inte alls…. De är aldrig ovänner
Uppför sig fantastiskt i alla lägen
.
Är artiga
…
Kort sagt… som förälder är man utvilad och har det lugnt och skönt på alla sätt och vis… Åtminstone blir det så tillsist… 

Åh…. Käre Watson…
äsh då…
Den var bra Wargkvinnan! :)
Very ;) kram! …

Ja SÅ hemskt!!!!