Existens iFokus

Existens

Etikett00-existensiella-frågor
Läst 1241 ggr
hatchepsut
0

Jag kan vara seriös också!!!???

I Wikipedia står att läsa om ordet Humor; Förmågan hos människor, saker eller situationer att framkalla glädjekänslor. Sven Svebak, Professor i psykiatri och medicinsk humor vid Trondheims universitet började studera humor på 60-talet. Enligt hans forskning har det visat sig att humor minskade dödligheten med 35 procent. Ett humoristiskt sinne är som stötdämparen på en bil. Människor med humor har en bättre förmåga att bemästra stress och stötar i livet. God humor befordrar vänskap och vänlighet. Studierna visar också att människor med humor är mer kreativa. Två viktiga dimensioner hos en människa med humor: En kognitiv , intellektuell förmåga att förstå en humoristisk poäng samt insikten att humor är en social företeelse. Men,tllägger han med glimten i ögat; Man kan faktiskt skratta så man dör…I danska läkartidningen stod om överläkaren som gick på bio och såg " En fisk som heter Wanda " . När man började stoppa upp pommes frites i näsan på en person i filmen började läkaren skratta så våldsamt att han senare avled i ambulansen på väg till sjukhuset… Jag tycker vi ser detta fallet som en regel som bekräftar undantaget och fortsätter med att roa varandra här på Existens. Var hälsade ALLA…Bow Down

cillaj
0

Klart vi vet att den ärade Faraonskan kan vara seriös, aldrig har jag väl trott något annatObestämd.

Men som sagt lite sköj måste vi ha i den eländiga vardagen.Flört

Maddo
0

Ja de tror eller vet jag säkert att du kan vara.. Det är nog många som tror jag är tokig och knäpp ,som jämt skrattar å skämtar, men se där tar dom fel..Det är ju som du skriver ,tur att man kan ta fram glädjen mitt i allt elände , då blir det ju mer balans i bedrövelsen….Men jag hade nog skrattat ihjäl mig om jag sett dom stoppa pommesfrites i näsan,haaa!!!!haaa!!! Skrattande Ha det GOTT!!!  p.s letar febrilt efter mina gubbar???!!!

Lev livet, det går inte i repris.

Wargmane
0

Jepp…utan humor…e de bedrövligt …visst kan man ha seriös humor ??
Skrattande

_B.B //Kristina

**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Blodeuwedd
0

Seriös humor?? Hm.. hur ser oseriös humor ut??
"Redogör för och utveckla"
*gillar det uttrycket*

http://www.geocities.com/moonshadowdream@sbcglobal.net/images/ani/ani_blinksmiley.gif

Ayena
0

Jag vet att jag skrattat många gånger åt roliga filmer, skrattat så jag tappat andan.

Min moster, som för övrigt stod mig närmare än min mor, var en kvinna som många gånger fick känna på livets många prövningar. Hon hade en oslagbar humor och kunde konsten att se något roligt i det mesta. Hon dog alldeles för tidigt precis när hon skulle börja njuta av pensionen, men hon dog lyckligt kär för första gången i sitt liv.

När livet känns lite extra påtagligt brukar jag tänka på min kära moster och ställa frågan vad hon skulle ha plockat fram för roligt mitt i allt elände.

Aldebaran
0

Jaså???  Kan du?   vardå??       

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

evrekaw
0

To funnyMen seriöst!!! Seriös… Jag är en mycket seriös människa! Otroligt djup och analytisk… 

Det ena utesluter inte det andra… Det ena är en förutsättning för det andra…Flört

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Wargmane
0

*flinar*

Tja B--w jag menar väl enna att det ska finnas en viss portion allvar bakom "buset"

Mer utvecklat än så blir det ente!Tungan ute

Puss på de seriösa näsorna !

_B.B //Kristina

*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Aldebaran
0

Hej Wargmane! Vad kokas ihop ikväll då? 

Wargmane
0

Alde…Flört Hehehe ville du oxå  ha en puss på näsan??

_B.B //Kristina

*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Aldebaran
0

ohhhhh lala mademosiell wargmane….  

Blodeuwedd
0

warg..  allt mitt bus är allvarligt.. Alltid.. Flört eller kanske inte..  du får tillbaka en puss på näsan.

Wargmane
0

#11 " Blåste ut teet* hahahahaha Vill du ha smisk oxå ???

jejejejeje de teosoferna !!……………Oskyldig

_B.B //Kristina

*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Aldebaran
0

hehehehehe     

hatchepsut
0

Ahhhh, vad skådar mitt norra öga , intriger?? Här gör man ett allvarligt försök att visa en djupare sida av sig själv och vad händer??? Pussa på näsan på kleti och pleti, nähe vet ni vad…Jag fär gå till Kungliga Biblioteket och se vad jag kan hitta…ZZZZUUCK…Wall Murals

Wargmane
0

Seså hatch….Inte krångla nue !!

Du får en du oxå….Kyss

_B.B //Kristina

*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

hatchepsut
0

#16 hmmm, känns genast lite men bara lite…bättre Indifference

Blodeuwedd
0

vem är kreti och vem är pleti??  *undrar*

Wargmane
0

Hm….tja de måste vara några andra …för inte kan det vara du och jag ???

_B.B //Kristina

*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Blodeuwedd
0

Nää tänkte väl det.. ;)

Aldebaran
0

Å inte jag heller!!  

hatchepsut
0

Ahhhh, intrigerna är igång igen…. Se i det inre, rannsaka era samveten för en dag skola ni stå inför Maat och då kommer era gärningar att vägas mot en fjäder…om det väger lika är vägen fri om inte…väntar…Nervous

evrekaw
0

Få se nu… Intriger??? Snaskerier…??? Näää

Min käre Watson måste legat förlänge i snarkofagen… Här pågår väl inget dylikt… Oskyldig

Bara Fred!

Blodeuwedd
0

Vilka gärningar väger tyngst?? Det bra eller de dåliga?? Om de ska jämföras med fjädrar menar jag ;)

hatchepsut
0

#23 Ahhhh, min käre dr Livingstone, ni är på banan igen…Var hälsad käre doktor! Har kvällen varit till belåtenhet? Själv har jag sett en film; Phone booth som visar mycket tydligt hur viktigt det är att vara sanningsenlig, att verkligheten alltid kommer ifatt oss. förr..eller senare. En film i min smak som visar gamla seder och bruk frän den gamla tiden…när ärligheten varade längst…Bow Down Before You

evrekaw
0

#25 Nej, min käre Watson… Ägnade denna kväll åt min älskade make… En lång och djup konversation ang. livets varande, framtidsplaner… Inser än en gång vilken pärla jag både fann och vann…

Love is in the air…. Kyss

Aldebaran
0

hehehe come on bara!!   

hatchepsut
0

#27 Käraste eldige, ni har väl inte fördjupat er i Whiskyglaset???Dr. Jekyll Mr. Hyde

Aldebaran
0

Inte jag inte….dricker bara mjölk, ber aftonbön å lägger mig tidigt…

evrekaw
0

Nejdå… Han tror bara han hittat Mjölner… Han har gått över till sitt ursprungliga hedniska jag… Lagt teosofin på hyllan… Ja alltså det hände när han blev på fy….

cillaj
0

Jaha, och JÄTTE tidigt är det nu eller!!!!!!!!!!

Aldebaran
0

ahhh så även du min Brutus……  

evrekaw
0

#31 Jaa! Klockan är bara barnet…Oskyldig

cillaj
0

Såja, inte gråta mer nu, det är bättre att erkänna då att du dricker, inte ber aftonbön ock är en nattuggla.Tyst

Aldebaran
0

inte illa utrett!!!

cillaj
0

Nej du, min kära stjärna, hon kan om hon vill.Oskyldig

evrekaw
0

#34 …Brutus! Jösses… Nu tror han sig vara Cesar också… Borde inte nämnt det där med space cakes… Det är uppenbart…

hatchepsut
0

#34 Apapapap…inte dra in kära Ugglan i detta drama, vi vet alla vad vår eldige kavaljer går för eller hur mina damer? Håll charmören kort…Mullet

Aldebaran
0

men se nu e hon där igen den lilla evr….

evrekaw
0

#38 Jäpp!

Aldebaran
0

Snarare…..   

hatchepsut
0

#40 Låt mig veta om du behöver assistans…inte för att jag tror det men…Baring Teeth

evrekaw
0

#41 Näpp… sa sadisten till masochisten….

Aldebaran
0

som sagt  kom igen bara…    

Ayena
0

# 44 -  ROTFL 

Wargmane
0

men …nu snälla Hatch Evre å Alde får ni försöka stilla er lite !!Förvånad

inte bråkas nu !!

Gruppkraaam !!Oskyldig

_B.B //Kristina

*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

evrekaw
0

#46 Jag!!! Ska Jag lunga mig… Titta vad han gjort!!! Men jag är en förlåtande själ… Tålmodig och mild… Hämnd ligger inte för mig… Näe då…

Är lugn och go…Oskyldig

hatchepsut
0

Är alltid luuuuuggnnn…Give Someone A Hug Today

evrekaw
0

#48 Ja precis… Vilka insinuationer… Vadan dessa absolut ej verklighetsgrundade antaganden???