Jag kan vara seriös också!!!???
I Wikipedia står att läsa om ordet Humor; Förmågan hos människor, saker eller situationer att framkalla glädjekänslor. Sven Svebak, Professor i psykiatri och medicinsk humor vid Trondheims universitet började studera humor på 60-talet. Enligt hans forskning har det visat sig att humor minskade dödligheten med 35 procent. Ett humoristiskt sinne är som stötdämparen på en bil. Människor med humor har en bättre förmåga att bemästra stress och stötar i livet. God humor befordrar vänskap och vänlighet. Studierna visar också att människor med humor är mer kreativa. Två viktiga dimensioner hos en människa med humor: En kognitiv , intellektuell förmåga att förstå en humoristisk poäng samt insikten att humor är en social företeelse. Men,tllägger han med glimten i ögat; Man kan faktiskt skratta så man dör…I danska läkartidningen stod om överläkaren som gick på bio och såg " En fisk som heter Wanda " . När man började stoppa upp pommes frites i näsan på en person i filmen började läkaren skratta så våldsamt att han senare avled i ambulansen på väg till sjukhuset… Jag tycker vi ser detta fallet som en regel som bekräftar undantaget och fortsätter med att roa varandra här på Existens. Var hälsade ALLA…
Klart vi vet att den ärade Faraonskan kan vara seriös, aldrig har jag väl trott något annat
.
Men som sagt lite sköj måste vi ha i den eländiga vardagen.

Ja de tror eller vet jag säkert att du kan vara.. Det är nog många som tror jag är tokig och knäpp ,som jämt skrattar å skämtar, men se där tar dom fel..Det är ju som du skriver ,tur att man kan ta fram glädjen mitt i allt elände , då blir det ju mer balans i bedrövelsen….Men jag hade nog skrattat ihjäl mig om jag sett dom stoppa pommesfrites i näsan,haaa!!!!haaa!!!
Ha det GOTT!!! p.s letar febrilt efter mina gubbar???!!!
Lev livet, det går inte i repris.
Seriös humor?? Hm.. hur ser oseriös humor ut??
"Redogör för och utveckla"
*gillar det uttrycket*

Jag vet att jag skrattat många gånger åt roliga filmer, skrattat så jag tappat andan.
Min moster, som för övrigt stod mig närmare än min mor, var en kvinna som många gånger fick känna på livets många prövningar. Hon hade en oslagbar humor och kunde konsten att se något roligt i det mesta. Hon dog alldeles för tidigt precis när hon skulle börja njuta av pensionen, men hon dog lyckligt kär för första gången i sitt liv.
När livet känns lite extra påtagligt brukar jag tänka på min kära moster och ställa frågan vad hon skulle ha plockat fram för roligt mitt i allt elände.

warg.. allt mitt bus är allvarligt.. Alltid..
eller kanske inte.. du får tillbaka en puss på näsan.

vem är kreti och vem är pleti?? *undrar*
Nää tänkte väl det.. ;)

Få se nu… Intriger??? Snaskerier…??? Näää 
Min käre Watson måste legat förlänge i snarkofagen… Här pågår väl inget dylikt… 
Bara Fred!

"There is nothing more despicable than respect based on fear."
Vilka gärningar väger tyngst?? Det bra eller de dåliga?? Om de ska jämföras med fjädrar menar jag ;)
#23 Ahhhh, min käre dr Livingstone, ni är på banan igen…Var hälsad käre doktor! Har kvällen varit till belåtenhet? Själv har jag sett en film; Phone booth som visar mycket tydligt hur viktigt det är att vara sanningsenlig, att verkligheten alltid kommer ifatt oss. förr..eller senare. En film i min smak som visar gamla seder och bruk frän den gamla tiden…när ärligheten varade längst…

#25 Nej, min käre Watson… Ägnade denna kväll åt min älskade make… En lång och djup konversation ang. livets varande, framtidsplaner… Inser än en gång vilken pärla jag både fann och vann…
Love is in the air…. 

Nejdå… Han tror bara han hittat Mjölner… Han har gått över till sitt ursprungliga hedniska jag… Lagt teosofin på hyllan… Ja alltså det hände när han blev på fy….
Jaha, och JÄTTE tidigt är det nu eller!!!!!!!!!!

#31 Jaa! Klockan är bara barnet…
Såja, inte gråta mer nu, det är bättre att erkänna då att du dricker, inte ber aftonbön ock är en nattuggla.

Nej du, min kära stjärna, hon kan om hon vill.

#34 …Brutus! Jösses… Nu tror han sig vara Cesar också… Borde inte nämnt det där med space cakes… Det är uppenbart…

#38 Jäpp! 

#41 Näpp… sa sadisten till masochisten….