2: a Varje dag är en ny början!
Ja tråden blev lite lång så jag påbörjar en ny tråd med Hazeldens Klokord …
_B.B //Kristina
**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens
- Redigerat 2022-08-21 13:31 av [Moon AppleGrey]

27 April
**_Så Mycket att säga.
Och så mycket att inte säga !_**
_**Somligt är bäst osagt.
Men allt för mycket osagt kan bli en börda !**
Virginia Mae Axline_
Det händer ofta att vi skulle vilja dela våra känslor, iakttagelser, kanske även vår kritik, med någon.
Men det är riskabelt..Nån kanske blir sårad..Vi kanske blir lämnade i sticket…
Ofta behöver vi inte säga rent ut i ord det vi vill dela med oss av, om vi funderar över vad det kan ge för resultat, om vi ber om inre vägledningkanske det hjälper oss att besluta när vi kan tala ut och när vi bör låta något vara osagt…
Men om det vi går och bär på är viktigt för vårt förhållande till en annan människa kan vi inte ignorera det någon längre tid…
Ibland är det nödvändigt att rensa luften.
Det rätta ögonblicket kommer oftast av sig själv, och i vårt inre finner vi de rätta orden .
Om jag finner mig besvärad av vissa personer och inte kan komma över det, ska jag fundera på vad jag bör säga. Jag ska vara öppen för olika möjligheter och be om vägledning hur jag ska gå till väga. Sedan ska jag ge mig till tåls.
_B.B //Kristina
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens
Stämmer precis, det som jag kan känna är viktigast i det hela är hur man uttrycker och delger saker.
Man kan tala om saker på ett bra sätt fast informationen är dålig, ( kommer inte på någon anna benämning just nu än bra och dåligt).
Men sen är det ju som med allt annat, allt har sin tid. Ibland måste man invänta rätt tillfälle, man kan känna av när det är ok att prata. När den andra är redo.
Tack Wargmame för fin text.
Vad du är go som förser oss med så mycket kloka ord.
Tack för kloka ord….. absolut något jag ska ta till mig….
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman

Stämmer så bra… Och sedan är det ju även det där med att säga rätt sak vid rätt tillfälle också…
"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Ja detta är svåra saker…hehehe jag tränar idogt på att inte ständigt "låta orden flöda"…det temperamentet…behöver dresseras …
Har kommit till att ta ett andetag…och Måste , Måste inte….Nä oftast inte !
ORKA tänker jag….det är bra hehehehehe 
Däremot när det kommer till känslomässiga saker…hjälper det inte att jag är tyst…det syns ändå …
Sen är jag bra på att rensa luften…när jag känner att det behövs, om det behövs…
_B.B //Kristina
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

#6 jag kör ett enkelt mantra inom mig för att inte låta ordsvadan övervinna mig…
"hål käften, håll käften, håll käften…" 
Om det är något som var av vikt tar jag upp det senare med den det berör vid ett väl valt tillfälle. Ofta inser man dock att det inte var så viktigt egentligen… Det var bara ens "ego" som tog kommandot ett tag…

#7 Ditt mantra… Verkar inte funka så värst bra 

Satyat Nasti Paro Dharmah
Sajtvärd på Existens och Filosofi.
#7 Yeeeeeeeeeeeesssss, den ska jag ärligt sno och använda…… 

28 April
….lidandet --- hur många det än berör --- är alltid individuellt..
lidandet är individuellt och ensamt, men man kan dela med sig av sina erfarenheter och därigenom minska den makt den har över oss.
lidandet gör oss mildare stämda, hjälper oss att ha medkänsla med varandra.
Känslan av samhörighet med hela mänskligheten, insikten om hur nära vi står varandra, hur beroende vi är av varandra, är det viktigaste lidande skänker oss…
Om jag delar mina svåra stunder med andra stärker de mig och botar mig från mitt utanförskap…
_B.B //Kristina
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

åå´… tack!
Tack för dina ord som du delar med dig av så generöst…..
lidandet gör oss mildare stämda, hjälper oss att ha medkänsla med varandra.
Nu gick det upp ett liljeholmens för mig !!
Så det är därför jag har det som jag har det….. min läxa har alltså varit att se till att ändra min inställning till allt, så som jag har gjort nu sista året - och det rejält!!
Tack Wargmane!
Den vá ju bra ewrekav. -Därför att de är mina.
Så sant.
# 13 - Så sant, så sant!
Ingen kan känna mina lidanden mer än jag själv, men när någon annan lider kan jag lättare förstå hur det känns.

#16 Den yttersta konsekvensen av lidande man utsätts för i livet är faktiskt att man tvingas till ett val.
Om vi ponerar att X aldrig möter några som helst bekymmer under sitt liv…
Vilken typ av människa blir han? Vilka insikter kommer han att uppnå? Vad kommer livet att lära honom? Hur stor empati kommer han att känna för sina medmänniskor? Kommer han att uppskatta hur bra han faktiskt har det?
# 19 - Det är just så jag betecknar "räckmackemänniskorna" - de bara glider igenom livet.

29 April
Kärleken mellan två människor är något mycket dyrbart.
Den är ingen ägodel. jag behöver inte längre äga för att vara en helgjuten människa,
Den sanna kärleken innebär frihet
**_Angela L Wozniak
_**
Frihet är att leva,utvecklas,förverkliga alla mina möjligheter får jag genom tron.Den är den enda jag ska klamra mig fast vid, och jag ska bli varse den kärlek som bor i mitt och mina käras hjärtan
_B.B //Kristina
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Mmm det var fint 
Det här kan man verkligen skriva under på,
Man delar kärlek med frihet under ansvar i relationer.
Tack Wargmane.
Läser och begrundar. så mycket kloka ord som egentligen är så självklara när man väl hör dem.
tack för påminnelsen warg..
Underbart! Tack

30 April
Vare sig man är van att förändras eller ej, känner man sig osäker när det gäller att ändra inställning, kläder eller livsstil…
Josephine Miles
Att vara van vid en viss situation skänker en viss trygghet, även om det är en besvärlig situation.
För att förändra en svår situation behöver man stöd av andra människor, men framför allt måste man veta att förändringen är till det bättre… I efterhand undrar man varför man väntat så länge….
Men då glömmer man att det öppnas inga nya dörrar förrän man har stängt den man har bakom sig!
Om jag står inför någon typ av förändring idag, vet jag att jag inte är ensam. det som väntar mig är det rätta för mig och det är nödvändigt för mitt välbefinnande.
Liv är utveckling !!
_B.B //Kristina
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Min mor sa en gång - när jag påpekade att hon började bli gammal..
Jag var vad du är - och du blir vad jag är…
En annan jag älskar är min käre Winston Churchill… När en fin dam påpekade hans orfördelaktiga utseende svade han:
Ja, jag är ful - och ni är fet - men jag kan banta…

If you love something - set it free…
If it comes back to you - it's yours…
If it doesn't - it never was…

#38 Seriöst… Tillåter jag mig att "lätta på trycket" i dagsformen, noll sömn på snart 2 dygn…
Oh, I know by experience I'm gonna say things I didn't want to say… In this state of mind my tongue can start live it's own life and slip quite astray…
No way… I've learned by previous mistakes…
Tar mantrat lite till….

#40 Inte alls… inte för mig… 

#43 Så.. Nu fuskar hon igen… tror att jag inte är vaken bara för att jag i många timmar varit klarvaken…
Tja… farmor var likadan och hon blev över 80, rökte som en skrosten gjorde hon också…

#47 Hur länge till orkar du?…

#50 Nej, nej… Svarta… alltid svarta… å riktiga silkes-stockings…
Men… Jag tror knappt det skulle hjälpa… Ha, ha… Inte ens om jag serverade honom Nicole Kidman på ett silverfat…
Så tror jag varje dag…till en början i alla fall…
I see. ;) jag tror så jag tror så jag tror. Idag är en ny dag, men jag ska möta den sovande och när jag vaknar har jag sovit gott och dagen blir God.
godnatt godnatt. 

2 Maj
Man måste se upp med Orden…
De kan bli till Burar..
Vi förstör för oss själva med etiketter. Vi stänger in oss. Vi krymper synfältet, vi berövar oss framtida möjligheter.Vi påberkar andras syn på oss.
En klok person har sagt att vi lär andra hur de ska behandla oss.
Lär vi människor attinte vänta sig något utav oss därför att vi inte själva vågar?
_man blir sådan som man har bestämt sig för att bli….mem man kan ändra sig när man vill….
_
Jag ska ta det som en utmaning att hejda mig så fort jag försöker förringa mig själv…Och den utmaningen ska jag klara av!
_B.B //Kristina
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens
Oj, så kloka ord, så tidigt på morra.
Tack
Ja, nu blev det lite sent innan jag hann in på tråden men …mycket insiktsfullt…det här tränar jag på varje dag i mina möten med klienter…kan inte få något förtroende skapat om jag sätter mig högre/lägre än den jag möter…måste mötas på samma nivå och därifrån börja klättra…

3 Maj
**_….kärleken förgyller allt…
_**Om vi tar livet med ett leende dras människor till oss!
Den inställning vi har själva är avgörande för hur vår tillvaro ska gestalta sig.
Men det hindrar inte att det kan uppstå svårigheter, men det ger oss oxå möjlighet att utvecklas som människor.
Det är gåvor vi får när vi är redo för dem!
Vi kan förgylla vår dag om vi ler åt den och allt som den har i beredskap åt oss, Om vi visar alla vi möter att vi håller av dem, tycker de om oss oxå !
Den här dagen kan jag påverka. jag ska visa att jag tycker om mina medmänniskor.
Då vet jag att det blir en bra dag för mig och alla som möter mig på min väg !
_B.B //Kristina
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens
Låter som en god handling på denna vilodag! 

4 Maj
**_Man kan inte utvecklas bortom sin egen horisont .
John Powell_**
Men fantasins hjälp kan man "prova ut sin roll i framtiden.
Man ser vartåt det bär i livet, när man drömmer om vart man ska gå och vad man ska göra.
men alla drömmar är inte till hjälp. Ibland dagdrömmer man istället för att lyssna.
det krävs träning om man ska kunna använda fantasin för att planera för framtiden.
När vi tänker oss att vi är lyckliga och modiga, hjälper det oss att Känna att vi är lyckliga och modiga.
att föreställa sig att man är misslyckad gör att man känner sig misslyckad!
Vad kan jag göra för att min framtid ska bli lyckosam och god?
_B.B //Kristina
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Målet har man ju mot något bortom horisonten..Men för att komma dit så måste man vara förankrad i nuet.
Fint skrivet ovan….
Att släppa kontrollen och låta nuet ha den tid den behöver, att tänka att det som finns där framme är då, inte nu.
Visst kan man ha långsiktiga mål, men det kan hända mycket på vägen dit. Så håll alla vägar öppna för nya möjligheter, se vad som är här, idag.
Imorgon är en annan dag.

#57 Det tyckte jag om… Ord kan verkligen ge en stämplar för livet… Man får väga dem väl på guldvåg…

Underbart. Känner att detta verkligen något jag får övning i just nu. Min a-kassan är snart slut och jag vet inte alls hur jag ska klara mig i framtiden, MEN det är ok, för just nu mår jag bra…. Och imorgon är imorgon…
Att släppa taget, det är så himla skönt när man gör detta 
Jag släppte själv något nu i helgen, något som jag förstod jag skulle ha släppt för länge sedan men inte riktigt vågade.

#69 Hi, hi… Jag släppte Totalt…

#73 Tjoup (på inandning) - inge farligt… man sussar ju…

Jag behöver en horisont längre fram. ;) Stillastående och stressad. HÄR och NU.. Var är det??

#75 Hm… Det ena behöver inte utesluta det andra… Man behöver små mål i livet - men de får inte ta överhanden så att vi lever i framtiden och glömmer det vi har här och nu.
Ingen vanlig dödlig i dag klarar total evig närvaro… Vi skulle inte kunna fungera på jobbet om vi slängde klockan och inte planerade lite. Men det kan få vara lagom… Vi kan "pausa" någon stund här och där och landa i nuet… Annars tappar vi lätt…

5 April
Jag har lagt mina drömmar för dina fötter,
Gå varligt ty du går på mina drömmar!
Nä man håller upp ett kristallglas mot ljuset, målar det en regnbåge på väggen.
När man slår försiktigt på det med en sked. ger det ifrån sig en spröd klock-klang.
_Men när man tappar det, splittras det i färglösa, tysta glasskärvor på golvet….
Människor kan till vår förvåning, vara sköra som glas.I synnerhet gäller det människor man lever tillsammans med eller känt under mycket lång tid, kan det vara lätt att glömma vad som får dem att glittra eller jubla. De egenskaper som gjorde att man fäste sig vid dem från början, tar man så lätt för givna.
När man inte längre förmår se eller höra sina kära, när man inte förmår att uppskatta dem, blir man vårdslös.
Alltför ofta börjar man gå och tiga och till slut har man nött kärleken eller vänskapen så att den tar slut._
Det kan undvikas genom att vara uppmärksam på varandras känslor och behov!!
Egoism är Ingen Utveckling!
Vem kan jag sätta värde på idag ??
_B.B //Kristina
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens
Alldeles riktigt, kommunikation, lyssna är lika viktigt som att tala.
Men åå, vad bra.. så e det jue!

Ännu en härlig insikt att ta till sig…När SÅG du din kära senast…

"Att frigöra sig från andras förväntningar, att återbörda sig till sig själv…
-Däri ligger självrespektens stora, enastående kraft."
Joan Didion

6 maj
Det är gott att ha ett mål för färden, men det är själva färden som är viktigast i längden!
Att ha ett Mål ger liver mening. Man måste veta vem man är och vart man vill. men själva färden, den väg vi vandrar skänker oss tillfredställelse dagligen och stundligen - Om vi bara har förmåga att uppskatta den!
Alltförofta har vi siktet inställt på målet - inte på vägen dit - det dagliga livet, som gör det möjligt för oss att nå vårt mål!
_B.B //Kristina
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens
Jajemensan jue, så mycket klok ord du förser oss med :)
Det är vägen till målet som är målet med min vandring 
Det är en sån härlig känsla att läsa dina klokord, Wargmåne, det får en verkligen att tänka efter ….
Tack för att du orkar dela med dig till oss alla !!

Ja… om man nu visste vart man är på väg…
På jobbet måste jag ha en planering… Men privat är jag hopplös. Ingen ordning… Lever nog rätt bra i nuet…
Det är den som går vilse som finner de nya vägarna…

Totalt utan orienteringsförmåga…

7 Mars
Föräldrar kan bara ge ens barn goda råd och leda dem in på den rätta vägen, men hur en människas personlighet slutligen utformas kommer an på henne själv.
vi måste ta ansvar för oss själva, hudana vi ska bli, för hur vi lever från dag till dag.
Frestelsen att låta andra bära ansvaret kan kännas övermäktig.
Dagar eller kanske tom år av vårt förflutna har varit bortkastade, därför att vi lät andra bära ansvaret för vår olycka…..
Idag är det en ny dag, att ta en bättre väg ger oss nya möjligheter, vi lär oss vem vi är och hur vi vill leva vårt liv.
Hur spännande är det inte att veta att du och jag kan sätta vår egen prägelpå den här dagen. Vi kan tillfredställa våra egna behov. Vi kan staka ut vår egen väg.
Jag ska ta vara på den här dagen. Var dag är en ny början!
_B.B //Kristina
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Precis, så sant vi som föräldrar kan ju bara färga det yttre och i någon mån påverka det inre (beroende på olika Karma)
Det är ju därför som vi väljer våra föräldrar, för att monaden vill försöka få en så bra start på det nya livet som möjligt…

#89 Och med en "bra start" misstänker jag att du menar för monaden enbart, inte människan i sig, för då skulle ingen välja att födas av ex. missbrukare eller andra mindre trevliga föräldrar…
Eller? 

Japp för den totala utvecklingen.. Där ingår att utarbeta karma även om det kan bli jobbigt…

Norénpjäsfamilj för främjandet av monadens väl…
öva, öva

och kom ihåg att att det är beroende på hur du reagerar på din karma i detta liv som får betydelse för framtiden…
Lättare sagt än gjort alltså…
Puss på nosen, klok go.

ehhhhhh 
hahaha, läste wargkvinnans inlägg, pussa henne på nosen,.. scrollade kanske lite väl snabbt,.. men ni e´ kloka o goa ovan oxå, så puss på nosarna då :)

hehehe igen…..

tror du det??? 
#98 HAhahaa! -nädå, men du.. såg en annan tråd jag, hum, där det verkar hetta till… schhhh
Usch hur ni håller på

jamen jag som är så "känslig" (hrkl) blir ju generad ju. ;)

#101 Ni eller vi? ;)
#102 jamenjue :)
#103 hahha, det var dagens roligaste *s*
#104 Jättefin!
#195… Hur menaru nu.. ;)

#106.. #105? jamenjue, det vet du .. väl?

Heeej…. Jaa… så ser man ut… 
*vinka evrekaw* 
#108 Vet jag??.. jo ja det gör jag nog.. *s*

8 Maj
**_Kampen för att upprätthålla skenet, eller vad man nu vill kalla den smygande perfektionismen, berövar oss all energi.
_**Hur ofta har vi inte försökt vara annorlunda - försökt likna dem som är sexigare, vackrare smartare än vi själva.
Många har säkert lagt ner massor av energi på det under årens lopp.
Nu är vi förhppnings vis lite mer nöjda med oss själva, men visst finns det tillfällen när vi våndas, därför att vi skulle vilja göra ett annat intryck, samtidigt som vi vet hur fel det är att önska det…
Alla har vi begåvats av goda egenskaper som är unika just för oss, och var och en har utrustats med sitt speciella utseende som skiljer sig från alla andras.
Insikten om att vi är fullkomliga som vi är har vi fått med oss på vägen. Så mycket lättare livet blir, så mycket mer av varje enskilt ögonblick, när vi kan vara oss själva i livets alla skiftanden!
Och för första gången kan v lyssna, iiakkta och förstå våra medmänniskor på rätt sätt…..
jag kan bara koncentrera mig på en sak, en människa i taget.
Idag ska jag inte tänka på mig själv, utan istället helt ägna mig åt mina medmänniskor….
_B.B //Kristina
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens
Bra,bra,bra…inte tänka på sig själv,inte tänka på sig själv…

#115 Vem hinner sånt?! Evig tjänare dagen i ända…
pust, vem orkar… jag, moi…. vem är det??? 
precis, vem hinner tänka på sig själv, inte jag med mitt jobb.

#117 Tror det är sak samma med alla som jobbar med människor, oavsett med vad och hur…
Man glömmer sig själv och finns för de man ansvarar för… Jag tycker det är ömsom läskigt men även magiskt… Att lilla jag kan ha ett så stort inflytande över så många liv… Fy… gillar inte min indirekta maktposition ang. betygsättning… Vrider alltid och vänder in i det sista… Är jag rättvis, har jag gjort en riktig bedömning. Kan jag stå för det jag säger till eleven…
Betygsättningsdilemmat tar på krafterna… Ett ton vilar på mina axlar denna årsttid… De får dras med min "markering" en livstid, så den måste vara "rätt…"

# 114 - Så sant så sant!
Tänk om vi bara valde att leva som vi ville
- utan att bry oss om att vara bättre än grannen
- utan att lägga ner energi på hur vi tror att vi ska vara för att bli accepterade.
Tänk så mycket vi skulle kunna leva i anden då!

#119 Åh, det där om vad alla andra eventuellt ska tycka har jag slutat bry mig i för länge sedan…
Detta är jag - take it or leave it… Jag vill inte att andra spelar spel och tar på sig "masker" i det "sociala rumet" heller… Föredrar nästan plumpa människor än de som tassar på tå i rädsla över att trampa på någons ömma tå…

#121 Klart du inte är - det är ju det som gör dig so lovely
Jag gör så gott jag kan. ;) mer än så kan jag inte göra.
Jag har haft väldigt svårt att våga bara vara, försökt att anpassa mej efter vad andra vill men det kom en dag när jag sa att nähä nu ÄR jag så här…. men ibland kommer ändå tanken.. "Vad ska grannarna tänka"

#124 Jag älskar att tänka på vad grannarna ska tänka och säga, men inte utifrån ett orosperspektiv… Snarare har jag kul på deras bekostnad…
När jag min förra uppsnurrade vårperiod var vaken i 3 dygn och grävde en rosenrabatt på nätterna… He, he… det tisslades och tasslades må ni tro. Jag - jag bara ler och låter dem hållas - det är inte mitt problem om de har problem med att jag inte gör som alla andra…
Nåja, detta var bara ett exempel…
Jag skiter högaktningsfullt i vad folk tycker om mig, jag gör det som är bäst för mig och omgivningen. Mina nära och mina vänner.
Jobbar med en brukare som inte kan röra en fena av hela kroppen, det gör en väldigt ödmjuk inför livet, och vad man har själv.
tänk att han ändå kan vara positiv till att vilja leva, jag räddade hans liv häromdagen och han var tacksam.
Det kallar jag livsglädje, inget i livet kan vara mer meningsfullt än att ha detta jobb just nu.
inte för mig iallafall.
Så mina långa arbetsdagar är inget mot vad han får stå ut med. Så tänker jag.
Är fruktansvärt glad att inte jag är där han är.

9 Maj
Den som har för stora förväntningar har en sentimental syn på tillvaron, och det är en svaghet som leder till bitterhet.
Den som väntar sig för mycket blir oftast besviken.
höga förväntningar uppmuntrar en till att leva i en fantasivärld, och verkligheten kan aldrig leva upp till våra fantasier.
det kan göra ont när verkligheten gör sig påmind.
Då kan man lätt känna sig "lurad eller bitter" : varför måste detta hända just mig??
dagligen och stundligen har vi möjlighet att genom våra ambitioner göra något mer av vårt liv.
Jag ska vara öppen för vad verkligheten har att erbjuda .
_B.B //Kristina
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens
Tycker om dina klokord, jag tänker på mina medmänniskor och ska vara öppen för verkligheten :) tack!
Precis så skrev jag i godmorgontråden, jag gör det som faller mig in idag, inget annat.
Tack Warmane för kloka ord. Inga förväntningar på nå´t idag inte.

10 Maj
Att be om ursäkt är att bereda marken för ännu en företeelse.
"Förlåt" sa den blinde när han piskade märren.
"Förlåt sa märren när hon sparkade den blinde.
"förlåt" sa de urskuldrande , när de gång på gång hunsade varandra . Vi går ofta och drar på gammalt groll och fortsätter i invanda spår, därför att vi inte kan ta oss ur dem och komma på något annat sätt att lösa våra problem.
Att jämt och ständigt säga förlåt, gör inte stor verkan.
Den som verkligen vill ha förlåtelse försöker inte urskuldra sig. han kanske helt enkelt brister i gråt.
Och då kanske det blir möjligt att gå vidare - att sträcka ut handen, berätta hela den bedrövliga sanningen och göra ett uppriktigt försök att hitta en annan väg!
Försöker jag bara urskuldra mig när jag ber om ursäkt, eller vill jag verkligen ha förlåtelse?
_B.B //Kristina
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

#130 Jag tror det är både och… Ibland vill man verkligen be om ursäkt - och ibland ber man om ursäkt mer för att ens goda uppfostran lärt en att man måste… Eller för att det är enda utvägen ur ett moment 22.
Oftast står jag för det jag säger och gör… Skyller inte ifrån mig. No body's perfekt… Att fela är mänskligt - eller hur? Varför tycker en del att det är så svårt att medge detta?
Tänker att det handlar om prestige och stolthet… Att folk inte vill sänka sig… Personligen tycker jag att det är just i detta "sänkningen" av en person kommer till stånd…

#132 Hm… privat gör jag nog som du… Men på jobbet med alla elever… Försöker få grabbarna att inse att det inte är hela världen att säga förlåt, medge ett misstag, inte skylla ifrån sig…
Att föregå med gott exempel genom att artigt be om ursäkt om jag glömt något, är lite sen el. dyl. tror jag är en form av "fostran…" Barn gör inte som man säger - de gör som man gör…
Jag är en slarver med tider… Säger alltid, förlåt… nu blev jag sen igen… Eleverna tar efter… inga bortförklaringar - bara står för att de inte passat tiden…

Ja det förstår jag …den där sortens fostran e nog bra !
Jag försöker förmedla till mina barn så mycket som möjligt av respekt, att stå för vad man säger inte bara säga saker utan verkligen mena det.
_B.B //Kristina
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens
Jag har redan börjat dagen med att fela, och sagt förlåt. Inte illa på en Söndag.
#135 Verkar bli en bra start på denna dag…
Jadu Hatchen, det blir bättre o bättre vad det lider känner jag, huvet börjar liksom komma ikapp tankarna.
Någon talade om att se tiden an en stund bakåt, precis, det är oxå gjort och avklarat, man reder ut många tankar på en promenad.
Så nu känns allt som det ska vara igen och tiden, tja den går ju som den går. Kan man inte ändra på.

Tog en lååång vårpromenad med min man… Det är så vackert… Ett hav med vitsippor och små musöron på träden… Gräset är grönt, en och annan tussilago… Detta i nuet, med den från medeltien K-märkta stenmursslingan… Sådana låga murar av natursten har vi lite här och där… Ska ta med kameran nästa gång och knäppa en bild…
Gör det Ewrw, det vill vi gärna se mer av.

Shit!!!