Vägen till Livets Mening
Det du behöver för din själsliga utveckling kommer alltid att finnas tillhands.
Men din avsikt, dina motiv och hela ditt sökande måste vara förankrat i en själslig tunnel mellan din inre mottagare och Universums storhet.
Om tunneln inte är rengjord, om den aldrig används eller om den är byggd av dunkla syften, kommer din vägledare att förlora kontakten med din själsliga mottagare.
Dessa tunnlar eller kanaler har byggts av förfäder långt innan din existens. De har förfinats och utvecklats för att skapa en väg till stjärnorna, till evighetens godhet.
Vägen till livets mening är redan byggd med kristallklart stjärnstoff från Universums skapande, från en explosion för miljarder år sedan.
Vägen finns inom dig själv, inom alla människor, djur och växter som existerar. För du är en del av oss. Du är en del av allt levande, du är en del av planeter, stjärnor och kometer. Du är en del av livet!
När din tunnel är byggd av denna kunskap, av de grundläggande stenarna i livet, när du tillsätter kärlek, respekt och ödmjukhet - det är då vi hittar dig. Och det är då det är dags för dig att ta emot oss.
Annika Banfield från boken "Svarta Katten"
(ISBN 91 7709 351 8)
(Jag har tillstånd att publicera denna text från författaren.)

Mmmm, vackra ord…
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
# 1 - Visst är de vackra. Jag hittade dessa ord i boken som jag för övrigt rekommenderar. Det finns fler böcker av Annika Banfield som är väldigt spännande.
Jag tycker att när man läser sådana ord så talar de till en eftersom de går direkt in i hjärtat och man känner att de är sanna!
Kan bara instämma, mycket vackra ord…
så fint formulerat,,,,,,,,,,,,