Om Jesus
Jag har precis läst klart Jonas Gardells bok "Om Jesus". Denna bok gav mig många tankeställare.
Någon mer som läst den?
Nope, inte än…känner till Jonas, är inte säker på att jag vill läsa Jonas syn på Jesus…?
Jag har aldrig egentligen tyckt om Jonas, men alltid beundrat honom för att han alltid säger det han tycker. Han är ärlig och smörar inte för någon enbart för att bli omtyckt. Man får ta honom som han är, eller inte.
Men jag blev väldigt nyfiken så jag köpte boken. Nu har jag en helt annan syn på JG. Tror till och med jag ska skriva till honom. Ska köpa hans bok om Gud också, som han har skrivit innan denna.
Jag rekommenderar att du läser boken!
#2 har alltid gillat Jonas just för hans ärlighet men när det kommer till allvarliga ämnen så känner jag honom inte…men man ska inte döma hunden efter håren så jag tänker försöka läsa hans syn på Jesus också… Man vet inget förrän man försökt…
Precis, man ska aldrig döma hunden efter håren!

Jonas har ett roligt annorlunda sätt att se på det mesta, jag gillar honom absolut. Jag blir glad av att bara tänka på honom

Jag gillar Jonas skarpt. Allvarliga ämnen……allt han tar upp (nästan) har en allvarlig grund, även när han är rolig. Det är också ett sätt att få folk att lyssna.
Jo det är så att han inte är rädd för att ta tag i frågor som känns obekväma. Han är inte rädd för att vara sig själv. Man kan aldrig vara riktigt säker på vad som ska hända när han är med, i media vill säga. Det är ju så vi känner honom.
Sen är det nog så att för att kunna vara väldigt rolig som måste man ha förmågan att kunna se på djupet, annars blir det inte roligt.

Det finns ytliga skämt som är hemskt roliga också. Många komiker använder sig av den tekniken. Gardell gör det inte för det finns oftast ett stort allvar bakom hans skämt. Tage Danielsson var också en sådan komiker.
Jag fick en ny syn på Jonas efter att ha sett hans TVserie "De halvt dolda"
Det är nog den bästa, sorgligaste och ändå mest igenkännande jag sett. Tror säkert boken är bra och ska försöka läsa den vid tillfälle.
# 10 - Jag såg aldrig den serien, men den kanske kommer i repris.
Jag ska köpa hans bok om Gud, bara måste!
#11 Se den om du får chansen. :) Jag såg den på nätet och var helt uppslukad.

Skratt… Jag gillar inte Gardell på scen - men har slukat allt i bokväg han skrivit… Han är en fantastisk författare!!!
Har varken läst den om Gud eller Jesus - men dessa båda står definitivt på min "att-göra-lista" för sommarlovet!
Nu när du säger detta så positiva om boken, Ayena, så blir det ett totalt måste!!! 
"There is nothing more despicable than respect based on fear."