11 Maj
**Jag är så glad att framtiden är osäker. Det är så det ska vara !
**
William Sloane Coffin
De bästa stunderna i livet är ofta de mest oväntade!
När man oförhappandes stöter på en gammal vän eller när man av en slump får en ny vän..när man hittar en gammal leksak längst ner i leksakslådan, som man hade glömt bort en ljusstrimma som vi upptäckt av en slump för att vi råkat befinna oss poå rätt plats vid rätt tidpunkt!
Det är viktigt att vara öppen för de oväntade glädjeämnena vi stöter på varje dag !
Är Jag redo för det oväntade idag?
_B.B //Kristina
**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

#1 Om man vänder på det och tänker sig att leva ett liv där inget kommer som en överaskning. Där allt alltid går enligt planerna… Nää… Fy så tråkigt…
Till och med oönskade överaskningar är bättre än total stiltje och att inget alls händer…
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
Jo, , 
Alltid redo!

"Vi är medlemmar i en enorm orkester i vilken varje instrument är oumbärligt för att en fullödig och harmonisk helhet ska bli möjlig."
J. Allen Boone
Livet är som en chokladask. Man njuter så länge det varar. När det är slut så är det…
Varje dag är oväntad.. ;) i alla fall när klockan ringer på morgonen.

#6 Mmmm och vissa praliner faller en mer i smaken…. Och de godaste tar alltid slut först…

#9 Och den franska nogaten i Aladinasken… 

12 Maj
Jag är ärlig, därför att det finns de som litar på mig!
Howard Walter
En del människor i vår omgivning tycks bara se det goda i oss. de litar på oss och hyser respekt till oss, till och med när vi själva inte tycker vi är värda det.
En ung flicka sa en gång om sin morfar: "Han var den enda människan i mitt liv som såg något gott hos mig"
Men hon sa inte att hon gjort allt för att glädja sin morfar och inte svika hans förtroende. han lockade fram det bästa ur henne genom sitt sätt att betrakta henne.
Alla kan vi bli som flickans morfar genom att se det goda hos våra medmänniskor.
med Själens ögon kan vi se kärlek, hederlighet trovärdighet och osjälviskhet hos varandra.
På så sätt lockar vi fram de goda sidorna!
Ser jag de goda sidorna hos min omgivning?
_B.B //Kristina
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Jag varför vara ärlig annars…
Alltid, alltid ärlig..
Ärlighet varar längst, men ibland kan det kännas som en black om foten när man säger saker som ingen annan törs. tex på jobbet till chefen.. *suck*
Kan bara hålla med BW, ärlighet är alltid bäst, men det har sina nackdelar. Man får ta mycke stryk av det.
Det är vår innersta önskan och det kommer man långt med…
Precis Hatchen, det är bara att stå på sig och hålla ut.
# 12 - Jag är också ärlig. Därför har jag fått en och annan lusing på vägen, men jag skulle inte ändra på mig för detta. Då skulle jag ju ljuga för att bli populär, aldrig!

13 Maj
Begåvning vet jag inte vad det är. Det handlar om vilja.
**_Man drömmer en dröm och sedan förverkligar man den .
Philippe Petit
_**Även den mest lysande pianist har börjat sin bana med att spela skalor och enkla stycken.
genom daglig övning har fingrarna lärt sig att hitta de rätta tangenterna och det rätta anslaget.
De lär sig ett nytt stycke långsamt i början, tills de tack vare flitig övning kan spela det nästan utan ansträngning.
Begåvning och talang är i själva verket en kombinationen av en dröm och den tid man lägger ner för att förverkliga drömmen.
Genom att utveckla våra talanger , utvecklar vi oss själva !
Vem ska jag bli idag ?
_B.B //Kristina
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens
Hmmm, ja det tål att tänka på, varje dag nya möjligheter…

Jo… Vi föddes alla nakna utan tänder - dit vi en dag återvänder…
Men all utveckligen vi genomgår är för att vi övade… Vi hade inte ens lärt oss gå och prata om vi inte övat och övat…
Precis, träning ger färdighet.
Idag ska jag bli en ny assistent igen.
Hmmm, Cillaj hur ser vårdtagaren på detta, att få ny assistent varje dag? 
Nej, inte samma vårdtagare, en ny annan idag.
Aha, då är jag me´…
Ska vara hos två olika med samma problematik, natteriarbete förmodligen senare i framtiden, när nu det är? Vem vet hur livet ser ut då.
Idag är jag en stor konstnär 

I dag har jag varit en stor diplomatisk förhandlare i ytterst delikata ärenden… Tur att jag har sådan energi….

Hmm. Jag drömde en dröm, förverkligade och ..idag kan jag ju drejja *överförtjust* - det var bara så, jag ville och jag skulle, jag kan :)
#31 Dröm.. att snart har tentat gått utmärkt :?) Och du e´klar..

#33 Vad har du tenta i? Vad läser du?? Du har säkert sagt det.. Jag lider av någon sorts alzheimers-light tror jag…

Och jag har ingen aning om vem jag ska bli idag… inga drömmar alls för tillfället bara ren och skär självbevarelse….

#37 Vem har det? Jag blev det jag är genom ett sorts "halka in på ett bananskalvis"…
Visste ingenting… Gjorde ett anlagstest… Arbetspsykologs - nånting på AMI som jag sedan fick träffa förklarade att jag hade en ärta på ena hjärnhalvan och en fotboll och lite till på den andra…
Full pott på alla språktesterna - noll koll på siffersidan… Tänkte att, jag läser lite engelska på universitetet… Man kan väl alltid ha det till något… Sedan blev allt som det blev…

14 Maj
**_Varje Morgondag har två handtag. vi kan gripa morgondagen antingen med ängslans handtag eller med trons handtag.
Henry Ward Beecher*
*
_**
Det var en gång en pojke som såg allt från den ljusa sidan,och alltid hoppades på det bästa.
han trodde att han skulle tycka om Brysselkål innan han hade smakat det, och han trodde att han skulle tycka om sin nya lärare förrsta dagen i skolan.
tack vare sin positiva livssyn blev han sällan besviken.
men hans far tyckte att han var orealistisk.
en jul bestämde han sig för att sätta pojken på prov.
När det blev dags för att dela ut julklapparna , var alla paket till pojkens bror utom ett enda litet.
Brodern fick ett elektriskt tåg, en leksaksrobot, cowboykostym, ja till och med en egen TV.
Hela tiden medan brodern fölrtjust öppnade sina paket log pojken förväntansfullt.
Han var övertygad om att innehållet i hans lilla paket skulle vara lika mycket värt som alla broderns fina julklappar.
När det blev hans tur slet han av papperet - men inuti låg bara en tuss hö och lite hästlort…
Till pappans förvåning slog pojken ihop händerna i förtjusning och sprang bort till köksdörren " Hurra ! skrek han , " Det måste stå en häst nånstans !!"
Om jag hoppas på det bästa idag, vilka underverk kan då ske ??
_B.B //Kristina
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens
Allt kan hända!
Att hoppas är väl ändå det som driver en framåt.
Iallafall för mig, jag är en obotlig optimist,
tänker alltid att det blir bättre. Bara man vill.
sån é jag.

Jag griper inga handtag alls - såvida det inte är absolut av nöden tvunget… Morgondagens problem kan jag inte lösa idag. Jag kan bara lösa dem imorgon…
Men vissa små detaljer måste man planera långsiktigt - exempelvis ekonomin och hur jag ska lägga upp en kurs utifrån varje grupp jag fått…

15 Maj
**_Moraliskt är det som får dig att känna dig nöjd efteråt !
Ernest Hemingway
_**alla har vi en liten röst inom oss, som talat om vad som är ont och vad som är gott.
Om våra vänner tex gör narr av någon som är annorlunda, hur känns det då om vi skrattar med ?
känns det bättre om vi låter bli att skratta?
eller om vi säger åt dem att deras skämt inte är roliga?'
I och med att vi Utvecklas och mognar, lär vi oss att lita på vår inre röst.
Ibland när vi är riktigt vilsna, kanske vi måste spetsa öronen mer än vanligt, men rösten är alltid där för att vägleda oss.
den är som en fyrbåk, som visar oss vägen ut ur osäkerhetens mörker.
Vågar jag lyssna på min inre röst idag ?
_B.B //Kristina
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

#43 Jag är nööööööjd….. men det är ju naturligtvis bara för att jag är en sådan…

Tystandens röst = samvetets röst
Satyat Nasti Paro Dharmah
Sajtvärd på Existens och Filosofi.

#45 Tystnaden kan vara talande - men den kan inte tala…
Förmodligen därför vi är så dåliga på att höra den… Det handlar nog mer om att känna den inom sig och gå efter känslan…
Jag gräver i trädgården :) Planterar och planterar.. Det är väl utveckling… väl??

#50 Sådär, häxan ekar på… 
Vad ska du skylla på den här gången månne???!!
Jag väntar med spänning…..

#52 Inte mycket till svar inte… (egentilgen är jag bara ute efter den magiska formeln…) 

Vill nog hellre kalla det för försoning. Att försonas med de som gjort en oförrätter är inte att dra ett streck över allt. Gärningen kan vara svår att förlåta - men människan bakom den är bara någon som är omedveten och inte förstår vad h*n sår…
Man ska försonas i sitt hjärta med dem som sårat en… Annars inträder bara bitterhet efter att det första lidandet tagit slut. Det andra lidandet är evigt…
Varför välja lidande framför försoning som ger harmoni?
Jag tror på förlåtelse, inte bara för sin egen skull, det finns en anledning till allt som händer mellan relationer.
Det är lärdomar som allt annat. Men om man vill vidare, måste man nog förlåta, med hjärtat inte bara med hjärnan.
Så självklart, jag har förlåtit de mest hemska människor man kan tänka sig, och jag ångrar ingenting.
En tanke om förlåtelse - för mig (och även för andra har jag märkt) är det lättare att förlåta människorna i ens omgivning, än vad det är att förlåta sig själv. Att förlåta mina mobbare och andra som sårat mig har varit en lätt match jämfört med att förlåta mig själv…
Livets stora gåta…älska, glömma och förlåta…

Vi pratar alla unisont fast på olika språk… Same same but different - eller… Same shit - different name…

19 Maj
Om vi är sjuka, fattiga eller olyckliga, tror vi att vi ska bli nöjda den dag det går över. Men samtidigt vet vi att det är fel.
Så snart man vant sig vid att inte lida, vill man ha något mer!
Simone Weil
Vid första tecken på missnöje ska jag söka kraft inom mig själv idag. Jag finner glädje och tillfredställelse i att veta att det är en högre makt som styr!
_B.B //Kristina
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

#62 Tja… Lidandet fyller tydligen en funktion för somliga… Den blir deras identitet… De fastnar i smärtkroppen för att de inte vet vad som finns på andra sidan…
Rädslan styr… Inte själen…

# 63 ja ..tror det är många som har det så…
jag har varit där…men faktiskt lyckats bryta mönstret…
Detta är bra medicin!:
Jag är Själen
Jag är det Gudomliga ljuset
Jag är Kärlek
Jag är Vilja
Jag är Bestämd Avsikt
Mitt ständiga mantra Själsbönen!
_B.B //Kristina
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

#64 Mmm… I det fallet är det positivt att ha blivit lite till åren… När man var yngre var världen mera som en svart/vit zon - alla grå-zoner fanns inte…
Nu har jag slagit över till nästan enbart positivitet… När man väl insett att lidande bara ger än mer lidande och att detsamma gäller med motsatsen… Då vill man inte byta tillbaka…
Så kloka … så är det ju som ni säger ^^ oxå bekant med det,, att lidandet kan blir en slags identitet ,.. ja. kloka.
#64 Fint!! fint :)

#66 Ja, tänk vad alla tonårsflickor går omkring och lider helt i onödan över en massa små petitesser…
#67 Jamen visst eve, visst är det så.. så onödigt..

#68 Ja… och look who's talking… Man var inte precis bättre själv som 16 åring… För stora fötter, för spinkig, glasögon… Allt som var bra såg man inte.
Nu är det tvärt om… 
#69 HAHA, jajemen nu slog du huvet på spiken alldelens rejält eve!
hahaa… jo du, precis :) *s*
Ibland kanske det behövs ett lidande för att sedan få en insikt.

#71 Tell me all about it… 
Ojdaojda, så synd om lille Alde dá.
Ha, du myser nog bara.

#75 Ja… Stackar Alde, stackars stackars… är det så här eländigt att vara Alde? 

tänk att jag har två tonårsdöttrar med… dom slår ni inte.. inte ens tillsammans…

#74 "Tänk på mig som Sajtvärd då……. Vilket oerhört l…."
Hm… hörrö.. Om det är sååååå synd om dej så kanske vi alla ska lämna dej själv här??? Vill du det??
*fundrar*
Vill ju inte att du ska må dåligt.
;)
hehehehe

hahahahaha.. den kulan visste var den tog 

ni häxor poffar upp som svampar ur jorden ju

#86 Drick en åt mig med… På somrarna måste jag vara totalt vit
#82 .. ja visst gjorde den kulan… ;)
Gjorde det ont?? *s*
evrekaw.. Tror du han tål att dricka en åt mej oxå.. ;)

#89 Tvärt om, du får dricka åt mig… Blir du tillsagd att du dricker för mycket så kan du skylla på mig… Du måste dricka för två…
Men… Du kanske inte gillar whisky… 
Wargis.. nä det var nog de jag trodde. ;) Bäst jag inte dricker någon öl då.
Whiskey!!!! Var det nån som sa WHISKEY???? Mumsa.. Jag kan dricka för dej oxå evre.. Fast du får leda mej rätt sen.

#93 Apselut! Ta en Famous va… Den är god… Sänd hit lite rus bara… så leder jag dig vart du vill…
Famous duger annars tar jag gärna lite Glennfiddich. ;)
NU sovdags..
karlarna.. tja.. vad vet jag?? 

#96 En Glenne är inte helt fel heller… Du är inte bara en vis och god häxa… Du har god smak också!
Jag ska också besöka Jhon-Blund-landet… sov så gott…