Religeous...
Jahapp nu har jag hittat en ny film som ifrågasätter och fnurlar på hur saker och ting verkligen är…
För visst e vi nyfikna på - Hur Är det Egentligen?
http://video.google.com/videoplay?docid=-3791007322683758535
En fim att ta som den är och utifrån det …Fnurla begrunda och ta ställning för och emot..
Även denna Liksom Zeitgeist är lång ..Så ta god tid!
_B.B //Kristina
**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens
Jisses, vilken bra film.
Den va lång men o…….
jag gillar hans sätt att ställa frågorna på.
Man kan ju verkligen fråga sig vad människan tror på..
jag vet vad jag tror på iallafall och inte är det religionen, ingen av dom.
Skriver en rad här för att få en påminnelse om att kolla filmen imorgon. Lite sent nu om den som ni nu säger är lång……
Ja, räkna med lite över 1 timma.
Tack tack! nu vill jag ta mej tid att se filmerna du rekommenderat!
Denna verkar oxå så intressant. :)
Jag har tittat på filmen nu mellan tvättarna. Tyckte att han verkligen satte fingret på de viktiga frågorna samtidigt med glimten i ögat.
Man kan verkligen fråga sig varför vi människor behöver dessa religioner att klänga oss fast vid, att vi inte litar på att vi själva kan uppleva det Gudomliga inom oss.
Varför måste man tillhöra en religion?
Titta, denna får vi jue inte glömma! (det hade jag) ska se den sen!
Också glömt denna även om jag skrev att jag inte skulle glömma denna!!! JAg lovar jag inte skall trycka på tråden förrän jag har tid att se den för då ligger den kvar som ett minne

jag med… sedan…
Satyat Nasti Paro Dharmah
Sajtvärd på Existens och Filosofi.
Nu har jag sett filmen!!
Jo, han e ju skeptiker till det religösa och all dessa olika slag av kyrkor,sekter etc. Intressant att se.
Jag gillar ju böckerna som är skrivna av Neale Donald Walsch - Samtal med Gud. Så denna film visar väl en sida av vad vi borde ifrågasätta - Religionerna, MEN inte att sluta tro på dess inre budskap. Vi skall tänka själva!!!
För i slutändan så har vi nog samma tro, samma hopp, samma kärlek.