De Fem Tibetanerna
Tjohoo !!
Jag hittade mina Yogaövningar som film!!
http://www.youtube.com/watch?v=hp1pGpayTKM&hl=sv
De har oxå benämningen Ungdomens Källa , Så passa på nu i semestertider att börja träna dom!!
Man börjar med 3 repetitioner första dagen , sedan ökar man med en repetition tills man är uppe i 21. Där stannar man och gör 21 om dagen, det är allt som behövs!
Dessa är suveräna enkla och kan t.om uföras av äldre Män (Läs Alde & Drakis) *s*
Det Finns Ytterligare några övningar som hör till….Om man Vill..:
Övning 6:
Huvud- och nackövning. Sitt eller stå upprätt. Böj huvudet framåt, låt hakan sjunka ner mot bröstet. Lyft sakta upp huvudet och upprepa, totalt tre gånger.
Böj huvudet bakåt så långt som möjligt.
Res sakta upp huvudet till utgångsläget. Upprepa, gör det totalt tre gånger. Låt huvudet sjunka ner mot vänster axel så att örat kommer så långt ner som möjligt.
Vrid inte huvudet utan håll hela tiden ansiktet framåt. Res sakta och försiktigt upp huvudet till utgångsläget. Upprepa, gör det totalt tre gånger.
Gör nu likadant mot den högra axeln med huvudet. Låt hakan falla ner till bröstet, framåt och rulla saktaoch försiktigt huvudet medsols tre varv.
Sedan motsols tre varv. Avsluta i utgångsläget.
Övning 7:
Andningsövningar. Andas in genom höger näsborre. Håll för den vänstra med vänstra tummen.
Andas ut genom munnen fem gånger. Andas in genom vänster näsborre och andas ut genom den högra fem gånger. Det är allt.
Övning 8
Första centrat:
Föreställ dig att kärlek flödar ut från dig till varje person på jorden.
Andra centrat:
Föreställ dig att du förlåter alla som har sårat dig.
Tredje centrat:
Föreställ dig att du är ett med det övermedvetna hos alla andra i skapelsen.
Fjärde centrat:
Föreställ dig att du alltid kan se det ljusa i vad som än händer dig.
Femte centrat:
Tala om för dig själv att försöker bli en helare och en lärare för andra.
Sjätte centrat:
Lova dig själv att inte döma andra. Försök tänka goda tankar om dem hela tiden.
Sjunde centrat:
Föreställ dig att fred strömmar ut från din panna som ett vitt ljus och går runt jorden.
Boken Revelation av Peter Kelder kan vara till hjälp.
_B.B //Kristina
**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

http://www.t5t.com/download_eyeRevelation.cfm
Med Denna Länk kan ni ladda hem hela boken Gratis på engelska !
_B.B //Kristina
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens
Mmm, härligt Wargis,
jag gör redan dom däringa övningarna.
Mycke bra!!!
Tack

Javisst e Dom Cilla!!?
Jag har inte gjort dom på ett tag men började igen Rätt nyligen…Vet Ju att dom är bra för både Kroppen och knoppen, men saå infinner sig "latmasken " i perioder….Väldigt Dumt!
_B.B //Kristina
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Jag pysslar ju alltid med min Yoga…. Har gått kurser… Men nu förtiden följer jag inga mösnster eller hela övningar.. jag snarare känner in vad jag behöver för dagen…
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
Jag gör som du Ewre,
går efter vad kroppen behöver,
brukar funka bäst så

#5 Ja för om man ska följa regler och mönster så infinner sig oftast känslan av tvång. Om jag istället lyssnar på vad jag behöver blir det till en glädje och njutning istället!

Tja men sen e de ju oxå så a För att nå utveckling oavsett vad det gäller…Behövs en ordning….
Tvång är nåt vi skapar bara för att slippa ordning….eller hur?
Det är just obehaget som visar att något faktiskt sker…Ingen personlig eller andlig utveckling som sker i endast välbehag…gör nån större nytta ……
*besvärlig wargis nue….*
_B.B //Kristina
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens
Mmm, så sant så wargis,
men att bara företa sig att göra yogan är i sig en utmaning, när kroppen skriker Neeeeeej,
de gör jue ont jue!!!!!
Hahahaha
Men jag gör ändå, ski…i vad den säger..
Näe, känner de jue….
men det blir alltid bättre efteråt..
så inget ont som inte har nå´t gött me sig..Hehe

#10 Hi, hi… är vig som en snorunge… Yogan går lätt som en plätt utifrån fysiken sett…
Hos mig är det insidan som krånglar och titt som tätt "gör ont"… Men det syns inte utanpå…

#12 Visst - dela på… He, he… bara du inte delar fel… Du vill nog inte ha min urusla sömn… Så kapa rätt nu darling…
Hmmm…jag kanke ochså borde börja testa på detta…..Kanske för det med sig något positivt…..
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
När jag ser de övningarna …min kropp protesterar vilt….vill inte bryta ryggen..tror inte de är något för en som har problem med den…
U R us

#15 Nej, man ska inte göra sådant som kroppen bestämt säger ifrån mot. När jag gick kurserna hade de alltid alternativa övningar om någon hade rygg/nacke/knän eller liknande problem.
Upp och ner övningar ska man undvika om man har mens eller är gravid…