I Tystnaden....
Jag reflekterar mycket över vad som sägs och skrivs här på de "Andliga " sidorna på iFocus…
Det träts och det stöts och det blöts om vad tro, sanning egentligen är …
Ett kärt ämne att diskutera eftersom det aldrig tar slut!
Att iaktta är bästa sättet att "se" var min egen sanning befinner sig, gå in i sig själv fullständigt efter att ha studerat något för att låta informationen landa i mig själv och låta klokheterna smälta in i mitt system!
Vedaskrifterna är ju vad man än påstår ..grunden till allt sen finns det en uppsjö av tolkningar som tillkommit efter det..men grunden är ändå densamma !
I Tystnaden vilket för mig har inneburit långa perioder i livet i meditation , ensamhet, och utan yttre påverkan ,min längsta period var 90 dagar….i kontemplation vilket sedan både föregåtts och följts av 21 dagars retreats har jag kommit fram till insikter jag nu läser i stycken ur den hemliga läran…snacka om aha upplevelser!
Lite fränt är det att få skrivet ord på vad jag redan har gått igenom….Det jag läste innan var bara Bailey och utifrån henne har jag kontemplerat…men Blavatsky blir liksom en nivå till!!
Ja vad vill jag ha sagt med detta ??
Jo att söka sin inre kärna …det Kan man inte göra utan att Gå in i den…det hjälper inte stort att läsa sig till det och vara en fullfjädrad teoretiker…om den inte syncar med din inre värld ….
Läs begrunda sedan meditera över vad du har läst…detta ska Inte gå snabbt..det måste lösas upp tillsammans med självet innan det kommer en riktig förståelse !
Många av texterna synes obegripliga men att läsa dem ett par tre gånger så de sitter…sedan meditera över dem ett antal dagar …då lovar jag att det händer saker !
Känner mig som en "svamp " just nu …suger åt mig info som får långsamt smälta in….
Jag är inte så diskussionssugen i dessa perioder eftersom då går Mind in och slår sönder det jag har tagit åt mig av info.
Jag blir bara trött av diskussioner utan substans där alla vill ha rätt !!
Tänk om vi kunde lägga energin på att stödja allas olika "nivåer" av insikter istället för att låta egot leva ut sitt ständigt malandes efter "Jag Vill Ha Rätt"
När människor som aspirerar på att sitta inne med sanningen ständigt har behovet av att kväsa andras syn…då faller de snabbt i mina ögon…Då pratar ju egot!
Det Är Min Tro som är Rätt…Inför andra …Existerar ju egentligen inte om vi går djupare in i det….
Tja bara en fnurling från mig….
_B.B //Kristina
**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens
Hej Wargis!
Jag gillar din fnurlingar, du sätter liksom ord på det jag tänker i mångt och mycket
.
"Tänk om vi kunde lägga energin på att stödja allas olika "nivåer" av insikter istället för att låta egot leva ut sitt ständigt malandes efter "Jag Vill Ha Rätt"
Så mycket enklare det skulle vara att möta varandra om vi bara kunde ta detta till oss.
Kram från mig
Tack Warigs för ett tankeväckande inlägg.
citat: Det Är Min Tro som är Rätt…Existerar ju egentligen inte om vi går djupare in i det….
Jo…. enligt mitt sätt att se på det. För…. Min tro är rätt för Mig, precis som Din tro är rätt för Dig….
Så oavsett hur djupt in vi går i det så är vars och ens tro Rätt för just Den individen.
Bara en liten fundeluring från mig 
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman
Jag förstod nästan att det var så….. ville bara knorva till det i hjärnkontoret liiiite granna för dig 
Sååå skönt att kunna skratta Med varandra och inte Åt varandra…. eller hur…. !!hahahaha
Me toooo
Jag är precis i detta nu,
därför syns jag inte heller…
kontemplation, måste ha stor distans just nu.
Tack Wargis..
Ses

Jag vet inte vad jag är någonstans just nu har svårt att ta till mig något så jag läser inte något alls just nu förutom info om olika medicinalväxter
Har läst ditt inlägg några gånger nu och det börjar i allfall fastna……
har lite svårt att ta till mig det andliga förtillfället men har ett stort intresse.
hoppas jag kan komma i gång och läsa i allafall……
Jag brukar säga att min upplevelse är min och den kan ingen ta ifrån mig…..samma som att din upplevelse är din och den kan ingen ta ifrån dig!
#12 Så sant, så sant.

Tycker jag låter Bra Jeremina ska tänka på det……….
Vargman.Tassar in o lägger ett litet ord.
"För mig var det så bra text…
Vem har rätt ?
Nu tassar jag ut.Ha de.Lena
Lena.P är jag i verkliga livet.
Min tro & min upplevelse är ju min och kan inte bli fel för mig hur människor än vill vända och vrida på den, däremot kanske mitt sinne kan öppnas ytterliggare och jag kan lära mig se saker och ting annorlunda. Dvs jag är icke obenägen att ändra mig vad gäller vissa saker. Använder mig ogärna av ordet sanning..
Människor som enbart har ett behov av att ifrågasätta eller förlöjliga fattas väl annat i livet och man får väl helt enkelt försöka ha överseende då, även om det vissa gånger kan bli riktigt svårt…
Amor Vincit Omnia
Fin tråd :).. här är jag nu #0 -jag är inte så diskussions sugen dessa perioder, då går mind in…, mestadels,.. ett slag framöver, skönt att läsa det är 'normalt' .. Himla bra ni skrivit oxå-alla ^^ tack!

#0 oj, måste bara reagera -90 dagars tystnad! Det låter helt fantastiskt, hahaha, längtar efter tystnad…
Jag tror på tystnaden, jag tror att jag behöver åka ifrån det vanliga livet ett tag för att kunna finna den, jag får tyvärr inte bukt på " det inre tjattret" mitt i vardagen…går säkert lättare när man "lärt sig" mer …
Har varit i tystnad i korta perioder, några dagar bara - men bara det har fått mig att KÄNNA svar och insikter på ett helt annat sätt.
En nyfiken fråga: hur har du fått till dessa långa perioder med barn och arbete och liv? Jag FÖRSTÅR inte.
(Sedan klokt sagt om allt detta prat om vad som är rätt och sanning …behov av att vilja övertala andra i tron att man hjälper, den ser man mkt av….
Det blir lätt en hetsk diskussion, men jag iakktar också ofta skeendena och lyssnar till vad som händer inom mig i stället.)

#20 Johodu…*s* jag passade på när mina numera vuxna barn blev så stora att dom inte skulle sakna mig *s*
Var på ett ganska välkänt retreatcenter i Södra Tyskland!
Jag har ju i många år styrt mitt liv själv…Har själv kurser och utbildningar och har sedan många år lett retreater på 2-10 dagar på min dåvarande kursgård Svalehult…Jobbat intensivt i perioder och sedan vart ledig långa perioder…
Då har jag "passat på "…Sen kom min lilla sladdis för 6 år sedan så sen dess har det bara blivit korta retreats!
Men jag är Alltid mån om min dagliga Tid( Minst en timma)…den har jag inte vikit av från på hm…får enna fundera på hur gammal jag är *s*…Ja faktiskt…snart 28 år! Shit vad gammal jag är!!
Resandet efter den totala ron , har numera min son tagit upp jakten på …han var 6 veckor Så högt upp i Indien man kan komma upp i Himalaya…Där hittade han ron…och ska åka tillbaka efter Jul igen…men då i 6 månader!
Lite avis e jag allt
Fast glad för att han går samma väg!
_B.B //Kristina
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens
Vad gör man då, när själen ropar att den vill komma fram, men egot biter sig fast? Kanske det är själen och egot som kämpar om herraväldet och därför ber om att få se sanningen? Bara för att upptäcka att den egentligrn inte finns..kanske det är mera meningen med livet som vi diskutare där inne på ÖN? Jag har gett upp nu för jag kan inte hjälpa mer…funkar inte
Jag blir lika förvirrad själv..
U R us

#22 ja det är nog det svåraste vi har att deala med vi människor …
Jag brukar säga till mina elever …Att dresssera sinnet är som att dressera en hund…det enda som gäller är att vara konsekvent…
Inte vika från bestämd avsikt…det är ju det det handlar om i Regnbågskrigaren
_B.B //Kristina
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens
Tack goa Wargmane för ett bra och behövligt inlägg! Håller med om att det är i stillheten och tystnaden som saker kan "hända". Där möter man sig Själv.
Papaji sa en gång något i stil med:
"How can you listen if you are never quiet!?"
Så klokt och vist…Och då menade han förstås inte bara tystnad för att man inte säger något, utan tystnad från sina tankar, från det där ständiga inre tjattret, haha…
Och jag blev impad av din långa vistelse i tystnad!! Haha, jag befann mig själv i vad jag kallade "helig tystnad" under blygsamma åtta timmar igår, (något som var välbehövligt). Och visst fann jag åter mig själv, där bakom alla envisa tankar om ditten och datten.
Det kommer jag göra om, det var för mig en åtta timmars helig andakt i ett inre kloster, även om det stundtals var tufft, tråkigt, tufft, jobbigt, trist…men sååå oerhört givande…
Så häftigt det var att komma in och läsa denna tråd efter gårdagen. 

Ja det Är balsam för själen…Tystnaden …. Och faktiskt oxå Väldigt jobbigt
Då möter man Allt….
Tack Ni som läser och kommenterar !!
Verkar vara en Stor fråga härinne på iFocus i dessa dagar *ler*
_B.B //Kristina
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens