Existens iFokus

Existens

Etikett00-existensiella-frågor
Läst 576 ggr
[rore]
2009-08-18 10:29
0

Existens

Tankarna snurrade i huvudet i går kväll när jag lagt mig. Vad har jag gett mig in på? Förvånad*ler*

Har varit medlem i några månader nu och läst Aldes teosofiska inlägg som ruskar om mina små grå. Jag inser att ämnet är stort och ju mer jag vill förstå med huvudet, desto mindre begriper jag. Men det är nog precis som det ska vara.

Jag följde berättelsen om Hadji som cilla skrev om och blev varm i hjärtat av texten.

Wargis intressanta inägg om taro och regnbågskrigaren och mycket annat.

Så vad innebär ordet existens, för mig? Frågan dök upp o skallen i natt och jag hade det svårt att ruska av mig den.Förvånad

Det rymmer ju så ofantligt mycket Obestämdialla fall för mig.Tungan ute

Livet, känslorna, tankarna, växandet och varandet.

Allting expanderade i skallen på mig och frågan inom mig förblev på ett sätt besvarad, men ändå obesvarad. Stort och ogreppbart, men ändå så intressant.

Lite grann som Aldes teosofiska texter. Jag förstår men ändå inte.OskyldigFlört

Cristine
2009-08-18 11:50
0

Man oroar sig i onödan, ämnet existens innehåller ju allt vad livet ger, du är snart inne i svängen, säger en gammal Medarbetare.Glad

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[rore]
2009-08-18 11:52
0

Hahaha. Ja, så är det förståss. Ville bara få ur mig tankarna och dela med mig lite.

Aldebaran
2009-08-18 14:08
0

Som jag sagt tidigare… du har mycket annat att ge om du tycker teosofi och esoterik är svårt. Det är svårt även för en som studerat detta under många år.. Existens är ju mycket saker..Du har säkert lite erfarenhet från PU…Som åxå är en form av existens….jue

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

[rore]
2009-08-18 14:24
0

Jo då! Visst är det så. Men det som faktiskt slog mig var att jag inte hade tänkt på vad ORDET Existens egentligen betyder för mig.

Det har mer varit ett namn på sajten så att sägaObestämd utan att jag funderat vad det verkligen betyder. Och det är just det som käns så stort och häftigt. (Ändå kan det ju tyckas så självklart) *skrattar gott*

För det rymmer ju så mycket mer än vad jag tidigare funderat över. Jag är glad över att vara här. Tusen möjligheter och funderingar att dela med sig av och fnurla över.Glad