Sanning
Sanningen är en och densamma under alla tider, fastän den är oändlig i sina manifestationer..
Men var och en måste finna den genom att förverkliga den inom sig.
Och vi kan förverkliga den endast genom att låta den komma till uttryck i vårt liv, så att allt vi är och gör blir allt vackrare för varje dag.
Varje andlig sanning, som är levande, har en egen dynamik, som ger sanningen uttryckt i handling.
Sanning lutar varken åt det ena eller andra sidan. Den är balanserad, opartisk, rättvis.
Sanning är ingens egendom. Den kan inte ägas, den tillhör ingen, eller snarare, den tillhör allt och alla.
N.Sri Ram
Tankar och meditationer
Satyat Nasti Paro Dharmah
Sajtvärd på Existens och Filosofi.
Så tror jag att det är.

Särskillt sista meningen är ganska talande mot alla som säger sig ha sin egen sanning.. Därför är ordet tolkning bättre att använda än sanning. Sanning är ALLTID ett "laddat" ord.
För mig finns bara en sanning, och den är MIN.
Den enda sanningen är Guds villkorlösa kärlek.
#2 Det handlar ju alltid om hur människor tolkar saker och ting!

Där har vi det.. äntligen!! Bra Jeremina. Min tolkning låter och är mycket bättre…
#6 Du är som du är…..

Va?? Du slog ju huvudet på spiken det var hela kontentan med mitt inlägg #0..
#8 Missförstå mig inte….jag är nöjd! 

oki 
Tack
Jag vågar tro att en stor universiellt gällande sanning finnes icke, dock finns massor med tolkningar & upplevelser som människor benämner sanningar.
Amor Vincit Omnia

Det är ju inte så mycket våga kära du, det är ju ungefär som alla tycker…Att istort alla har sin egen sanning…
Men sånt här måste man känna själv och inte bara läsa sig till..Jag menar var och en måste själva känna vad som är rätt i denna fråga…Blir bäst så… Alt jag är ute efter är att försöka använda ordet tolkning i stället för min sanning så undviker man diskutioner om detta "laddade" ord…
Så vackra och innehållsrika ord som tilltalar mig så enormt mycket.
/kram Spanaren
# 13 Jo, jag håller med dig. Blir en smula allergisk mot ordet sanning och inte för ordet och dess betydelse i sig utan för hur många använder det. Tolkning ger en friare känsla när man väljer att benämna det så. Mindre laddat så att säga
Nehe, inte våglig alltså…får jobba på det då
Amor Vincit Omnia

Jaa, det är nog bäst….
# 17 Ja, vi kan alla läsa samma text och tolka den helt olika. Spännande fenomen det där…
Amor Vincit Omnia