Jag kanske har....
Jag kanske har svårt att förstå dessa texter som ni lägger ut här men något jag förstår utan förklaring är det jag upplever.
Med det menar jag det mediala som jag är ganska haj på faktiskt….skrev just i en tråd om skeptiker på Ön och lär väl få en smocka av någon av dessa skeptiker.
Varför ska vi måsta bevisa för allt och alla vad vi kan? Varför räcker det inte med att jag kan hjälpa någon få kontakt med en ande? Och glädja någon därigenom?
Varför kan inte jag få glädjas av att mina nära, kära på andra sidan kontaktar mig ibland?
Senaste idag fick jag hjälp av min farmor när jag höll på att sy gardiner till en vännina som fyller 60 år.
Jag är den jag är och är stolt över det! 
I helgen var jag med om något som gjorde att jag själv blev mer säker på att det fins något på andra sidan. Fick kontakt med en väns släktingar. Fick fram ett namn på en person som jag inte ens kände. Har inte tidigare upplevt det hela så här starkt….Det var obehagligt men har kunnat smälta det hela nu och vet att troligen kommer det vara så här framöver. Fick även en speciell lunghet efter att kunnat smälta det hela…en känsla som jag inte haft tidigare…..
Den här upplevelsen är något som jag var med om. Sedan om någon annan inte vill tro på det, ja det får vara upp till henne eller honnom. Jag vet vad jag har varit med om och det kan inget ta ifrån mig.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Alla vi, är verkligen värda efter samma mått sett. Pekar någon finger eller fnyser och rynkar på näsan, så har dom längre läxa att lära än vi själva :-)
Var trygga i er själva och var som ni är och ni behöver inte bevisa något med fina och tillkrånglade ord.
/kram Spanren
Ps Enkelhet är enkelheten att möta alla på samma nivå
# 2 Klokt sagt Spanaren 
Kram
Amor Vincit Omnia
Tack Mads
/kram Spanaren

#2. Det är ju inte alltid man kan möta alla på samma nivå…
"Tala med bönder på bönders vis och dom lärde på latin" som det så vackert heter….
Det märker man av inom jobbet på volvo åxå, vi har fabriker runt om i världen och alla är inte så duktiga i engelska och fina tekniska ord.. Bilder och en del banalt "konstruerade" ord gör susen och för projekten framåt…
Samma gäller nog i det andliga/esoteriska etc etc… Vi är ju alla olika långt komna inom det mediala/esoteriska såväl som något annat…
Satyat Nasti Paro Dharmah
Sajtvärd på Existens och Filosofi.
#5 Så kan vara Aldebaran, men dina ord kan lätt missförstås och uppfattas fel om lika ska prata med lika (bönder till bönder och lärda till lärda). Det blir ju en helt avstannad utvecklig då?!?!
/kram Spanaren
Ps Blanda fritt i karamellskålen och sug ut det gottaste ur varje gobit

Läser du vad jag skriver innan du svarar..?
Man skall tala till bönder på bönders vis och dom lärde på latin… heter ordspråket
Alltså du får anpassa språket efter hur folk förstår och pratar…Det är min tolkning utav ovanstående vedrtagna ordspråk…
Vi föds lika och vi dör lika och vi är lika … varför då krångla till det så? /kram Spanaren
Ps Usch då, blev jag för närgången på sajtvärden så att du var tvungen att låsa tråden?!?!
# 7 Jag tror man ska tala till folk på de sätt de behöver och kan förstå och helt inte placera i fack…
En bonde kan vara klokare än en akademiker vad gäller att ta till sig viss information…tex..
Amor Vincit Omnia

#8Alde har redan svarat att det går bra att ta detta via PM ….Lite respekt kan man visa …..Tycker jag !!
Personlig information måste man få välja själv om det ska ligga i öppna trådar….
Det tror jag att ALLA kan förstå!
_B.B //Kristina
**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens
# 10 Menade du vad jag skrev ?
Amor Vincit Omnia
Ok !
Amor Vincit Omnia

#9 jag citerade ett ordspråk, givetvis så kan en bonde vara mycket lärd, vad jag menad var att man får känna av läget. Jag har jobbat globalt med alla världsdelar under mer än 10 år nu.. Så viss erfarenhet av det jag säger har jag…
# 14 Det jag menade, man får pejla av läget
. Man kan inte, eller helst inte bemöta alla lika då vi är så olika. Det upplever jag ju själv mycket inom mitt yrke. Världsdelar eller ej, olika individer finns ju överallt.
Amor Vincit Omnia

Precis…
Jag känner att vi borde respektera varandra mer än vi gör idag överhuvudtaget…..och jag menar inte bara på ifokussajterna!