Gör inte om..."citat"
Gör inte om samma misstag
två gånger såvida det inte lönar sig!
Okänd
Två gånger kan man göra samma misstag, men inte en tredje.
Ja…om man ändå skulle lyckas att inte göra samma mistag igen…Jag har nog gjort samma mistag igen och igen…Men varje gång lär jag mig något
Så till slut kommer jag nog inte göra om misstaget igen….
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!

#2 nej, kanske inte det….
Satyat Nasti Paro Dharmah
Sajtvärd på Existens och Filosofi.
Ja ja bättre sent än aldrig…..
Kanske det också har med karma att göra? 
#3 Antagligen…….

I stället för att blaja så mycket så kanske man skulle ta och läsa artiklarna någon , så kanske man eventuellt lär sig något…
Gör ett uttdrag ur huvudartikeln på sajten, blir inte så lång att läsa då…
Vårt själmedvetande
Människan har under evolutionens gång förvärvat ett självmedvetande. Men vi har inte alltid varit varelser med självmedvetande eller haft förmågan att tänka. Det står i DHL att vi en gång i tiden var förnuftslösa varelser, inte så mycket mer än djur. Då hade vi ännu inte utvecklat manas-principen inom oss, den fanns men den var så att säga sovande.
Att människan har förvärvat självmedvetande innebär att hon har förmågan att skapa tankeformer. Var enda tanke och begär som skickas ut av människans mentala eller astrala kropp (begärskropp) har en tillfällig skepnad av mental eller eterisk substans. Det är elementaler som förkroppsligar eller besjälar dessa tankeformer.
Tannkeformerna vill finnas till så länge som möjligt. För att kunna göra detta återvänder de till sin skapare och kräver att bli reproducerade. Det är just detta som gör, att vi är benägna att upprepa samma tankemönster gång på gång. . .
Sålunda kan kristalliseringen av sinnet uppstå. Sinnets schabloner är människans största fiende, hennes starkaste motståndare.
Vårt sinne är alltså materia, men det är en levande materia. Och varje tanke vi tänker fäster sig vid sinnet och förbinds med det. Tanken blir en elemental och om vi inte bryter sönder våra mentala schabloner kommer elementalerna att vända sig emot oss och plåga oss.
Vårt medvetande identifieras och styrs nästan helt och hållet av dessa väsen som vi själva har skapat. Det är de som producerar den fortlöpande strömmen av känslor och begär som uppstår inom oss. Tillsammans utgör de vad som helt enkelt kallas vår PERSONLIGHET, vårt personliga Ego. Det betyder att vi för det mesta inte är självbestämmande varelser, som har en fri vilja, utan att vi blir styrda och dominerade av elementaler som vi själva har gett form åt.
Satyat Nasti Paro Dharmah
Sajtvärd på Existens och Filosofi.
Ja…Alde kom med svaret…TACK!!
#8 Hallelulja!
Ingen humor här inte!
Jag ville få till det skämtsamt med det här med karma för att lätta upp stämningen! Men allt blir så allvarligt och vi bara blajar!
Drar mig tillbaka! 
Detta är jag faktiskt benägen att hålla med om.
Till viss del i alla fall.
Även om jag inte riktigt kan förklara varför, på ett begripligt sätt.
Men det käns rimligt.

Det är därför man uppnår större frid och frihet med medveten närvaro.
Tänk om man ändå hade en fjärrkontroll, som till tv:n där man bara kunde stänga av den ständigt malande medvetandeströmmen som med negativitet, oro över framtiden, ältande över det förgångna fullkomligt tar över och sänker oss.
I nuet finns friden. I nuet skapar vi inte vårt eget själsliga fängelse, det är där vi är fria!
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
Så sant evrekaw.