Vad säger man?
Väldigt gripande och härlig.
Tårarna rinner än.
Det handlar om kärleken till livet.
Tack rore för denna video klip!! Ja tårarna rinner här med….
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!

Mmmm ja den var fin att se på, och rörande…
När man föds med såna här handikapp så blir livet lite tuffare än för alla andra. Men ändock dom växer upp med detta och vet ju inte om något annat, har haft en nevrosedynskadad människa i min närhet under min uppväxt och han är precis likadan som denne man. Tror att man utvecklar andra sinnen och värderingar när man föds med dessa handikapp.
Värre tror jag det skulle vara att vakna upp efter en olycka med alla ben och armar borta, tror inte man är lika pigg på livet då.
Satyat Nasti Paro Dharmah
Sajtvärd på Existens och Filosofi.
Vilken enorm styrka och vilja,,
Jag blir alldeles tagen av hans beslutsamhet.
Jag märker på min Anton som har sina funktionsnersätningar…ofta säger han mamma jag kommer alltid klara mig för jag kan hitta andra sätt att göra saker på. Visst märker han att han är "annorlunda" än andra barnen, men han har ju alltid varit så. Visst kan det vara jobbigare att en dag vackna upp och se att man inte kan göra vissa saker som man har kunnat tidigare…..Många gånger glömmer vi hur mycket det kan betyda just att kunna få vara frisk!!
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Jo det är sant det du skriver, men samtidigt så kan jag inte låta bli att beundra styrkan och modet. Och framför allt kämpar glöden.
Kan inte låta bli att fundera över vilka tankar han måste ha tampats med genom livet och kanske framförallt i ungdomsåren.
Styrkan finns nog i oss alla. Bara det att det är svårt att se eller förstå när jag själv är frisk och rörlig.
Det samma gäller ju oss om vi nu hamnar i den situationen. Om vi tappar kontrollen över våra kroppar och inte kan röra oss, som vi vill eller är vana vid.
Är det ena verkligen värre än det andra?
Jag vet inte.

#5 ja det tål ju att funderas på…Vilken verklighet som är värre…
Nä, Inte vilken verklighet som är värre,,, 
Jag menade bara att det inte riktigt går att mäta
.

Nej, det menar jag med…

Jag har aldrig mött en bitter person som varit tacksam.Eller en tacksam person som varit bitter.
Underbar!