Existens iFokus

Existens

Etikett14-personligt
Läst 1026 ggr
[rore]
0

Med livet som insats.

Har faktiskt inte tänkt så väldigt mycket på detta tidigare.

Jag har haft fullt upp att brottas med alla tänk bara och oroväckande:

"Tänk om?"

Å då menar jag inte det ordet i en possitiv klang. Nej det har mer lutat åt hållet där det värsta skulle kunna ske.

Med oro och rädsla har jag mött världen och faktiskt försökt att parera alla möjliga tänkta situationer, som skulle kunna uppstå.

Jösses vilket arbete! Inte konstigt att jag varit trött.Förvånad

Kan ju inte låta bli att le åt eländet.

Snacka om högmodSkäms Ja, ja, jag lär så länge jag lever och tur är väl det.

Livet är ju egentligen ingenting annat än varande, att vara, att finnas, att leva och att älska och att bli älskad.

Kunna ta emot kärleken i livet, till livet och allt det som finns runt omkring.

Lätt att glömma bort när vardagens stress sliter i en och alla göromål  aldrig tycks ta slut.

En evig kretsgång som bara vi själva kan stoppa. Om vi bara finner modet och kraften att sakta ner på farten.

Mads
0

Men det är väl alldeles fantastiskt underbart när man väl kommer till denna insikt !

Kram

Amor Vincit Omnia

[Jeremina]
0

Vi ställer många gånger för höga krav på oss själva, i alla fall jag. Jag provar att hinna med så mycket så jag blir glömsk och får svårt att koncentrera sig. Man kan inte parera allt här i livet hela tiden.

#1 Jag håller med Madde. Kram till er båda Flört

[rore]
0

Mmm, Visst ställer vi för höga krav.Förvånad

Svårt att sätta gränser och njuta av livet.Obestämd

Det är lite tabu belagt när det kommer till en själv.Skäms

nillanb
0

Rore !

Du själv,

liksom alla andra i hela universum,

förtjänar din kärlek och tillgivenhet

- Buddha

[rore]
0

Jo, jag har förstått det nuKyss

Men det tog sin lilla tid, å andra sidan.

Allting är precis som det ska vara!!

Var sak har sin tid, så är detGlad

evrekaw
0

En dag i taget… Varje dags innehåll är nog för den dagen. Att oroa sig och försöka gardera sig för vad som komma skall är bortkastad energi som dessutom hindrar oss från att vara lyckliga och njuta av alla bra dagar vi trots allt faktiskt får!

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

[rore]
0

Men visst är det så och det verkar ju så himla självklart när man väl når till dessa insikterKyss

Alla omvägar är bara ytterligare träning i livets skola. Ingenting att gräma sig över egentligen.

Allt är som det ska.