Alla älskar alla?
Var in på livskvalitet tror ja det heter och där skrev någon.
Något om köpcenter och campingar som var överfulla och slutade me att skriva Varför är det så kul att sitta härinne med er här?
Älskar vi varandra så mycket? Det var hennes avslutande fråga. Jag blev paff för det vet väl vem som helst att alla kan inte älska alla å tur är väl det!!!
Är inte det falskt då vet jag inte? Vi kan tycka om en del men vissa vi möter på olika ställen har vi svårt för eller till och me avskyr men vi smajlar ändå.
Vad säger ni?
Jag läste den också och svarade att jag inte campar eller åker till stora köpcenter men trivs på LK men kanske inte alltid håller med allt och alla…
Sådär jeremina en bit på väg då.

mot vadå? 
Satyat Nasti Paro Dharmah
Sajtvärd på Existens och Filosofi.
Att inte gulla med alla för det är så mycket av det. Hon brukar inte hålla me alla har jag sett iaf.

att inte gulla med alla?? Ehhh nähä….?
Varför är det svårt at förstå? Alla borde säga sin mening mer än de flesta tanter på sajterna gör. Utan att bli oförskämda så klart.

oki, få höra eran mening nu då.. det här kan ju bli riktigt intressant 
Jag säger vad jag tycker och tänker och det faller inte i god jord alla gånger 
Det här har inte med saken att göra men fast jag är kvinna så reagerar jag på att se annonsen här bredvid för Deperate Housewives på Kanal 5. Så snygg hon är Eva Longoria 

som sagt…..
Alla kan inte älska alla.
Men alla kan älska någon. Det tror jag fullt ut på
Sen tror jag det beror mycket på hur vi läser och tolkar det skrivna ordet.
Vad det är som slår an i mig, när jag läser vissa texter.

Som vanligt e Rore klok som en Uggla *s*
Tja jag HYCKLAR aldrig …hahahaha tror de flesta Vet om jag inte precis älskar dom….
Däremot de jag tycker om …tycker jag Väldigt mycket om!
Resten får enna hålla sig där dom är …basta !!
_B.B //Kristina
**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens
Nej skulle nog inte kunna älska alla. Finns de som jag
hatar pga. en massa olika orsaker…..Och de vill man inte ha med att göra!!
Håller med Rore om att alla kan inte älska alla men alla kan älska någon!!!
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Att hata måste vara jobbigt men att tycka mer eller mindre om olika människor det gör väl alla…
#13 Efter ett tag så blir det nog så som du säger….Man tycker nog mindre om just dessa personer…..
Jag lägger inte ner speciellt stor energi på dem som jag "hatar" utan lever vidare mitt så länge de inte tvingar sig in i mitt liv på ett eller annat sätt och med tiden så glömmer man nog av dessa människor….
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
#0 Inne på Livskvalitet diskuterar vi allt mellan himmel och jord och det är inte alltid vi tycker samma och det är ju det som gör det så givande.
Jag håller med om att alla inte älskar varandra men man kan respektera varandra och ha utbyte av varandra.
Vi är många där som är inne på andra sajter som du ser Yssa, och får utbyte av det utan att klandra på andra sajter och människorna som skriver där.
Om stämningaen är fel i en sajt så behöver man nödvändigtvis inte visstas där och reta upp sig på det som skrivs!
#4 Jag tycker mig skönja en viss avundsjuka i det du skriver.
Jaha…
har Existens blivit ett ställe där folk kommer och gnäller av sig om vad som skrivs på andra sajter?????
Nåja gärna för mig - om det bara håller dom borta från LK så…
Maggan!
Jag tycker det är synd att du drar den slutsatsen om Existens pågrund av ovanstående inlägg.
Existens är mycket mer än så.
Dessvärre kan jag inte tala för TS I denna tråd och jag vill heller inte göra det.
Personligen så tycker jag att LK är en förträfflig mötesplats med många goa människor och jag trivs inne hos er.
Okej om Existens är en sajt med hög kvalitet och nivå på inläggen i normala fall så får detta bli undantaget som bekräftar regeln då 
Sen lovar jag att om nån kommer in på LK och gnäller om vad som avhandlas på Exi ska jag genast skicka tillbaka vederbörande hit och be hen ta det med dem det gäller 
Samma här
Jag menade inte att ställa till med problem sajterna emellan. Det var bara en undran och jag har fått en del svar nu.
Sajterna är så pass olika så dom behöver inte jämföras eller konkurrera med varann.
#20 Det är ingen som jämfört några sajter heller. Ev. du.
Frågan som ställdes på Lk var:
"Älskar vi varandra så mycket"?
Det var inte en enda medlem som svarade att vi älskar varandra där inne. Du förvränger texten. Som jag skrev tidigare, respekterar vi varandra även i diskutioner där vi har helt avvikande uppfattningar.
Jag förstår inte varför du ställer din fråga:
"Är inte det falskt då vet jag inte"?
Varför inte fråga oss som du skriver om, istället för att fråga på en annan sajt. Iof är många av våra medlemmar även medlemmar här, men jag tycker ändå att du kunde frågat oss direkt på Lk varför vi är falska, om du tycker det!
Att ni lägger ner så mycket jobb på en sån sak som jag skrivit. Varför inte bara se det för vad det är nämligen ett litet test i att se hur männsikor reagerar när de blir ifrågasatt. det var av att ha läst inlägg som jag tror att ni övedriver vänligheten ibland men strunt samma.
Ni har bestämt att jag har fel så då är det väl så;eller???
För mig spelar det ingen roll i alla fall för jag jagar inte upp mig.
Det är just sånt här som jag jobbar med!
Ska det tjafsas här med? 
#22 Jag jobbar också med människor… vilket sammanträffande.
Men visst är det trevligt att vi är så många ändå, som kommer relativt bra överens på en sajt.
#23 ? 
#24 Jag tycker att i alla fall att du har rätt Gunilla att det är trevligt att vi är så många som kommer relativt bra överens. Därför tycker jag att det är synd att det ska bli dessa diskussioner därav min fråga i #23 och inget annat….
#26 Ok kompis.
Kramen 
#27 Stora kramen tillbaka kompis! 
Jag kan bara gratulera och hopaps att ni får ha de kul tillsammans!!
#29 Vi har kul och har haft det i många månader nu och det är jag helt övertygad om att alla medlemmar vill att vi ska fortsätta med!
Tack för din gratulation! 
Kanske jag me kan få va kompis? Snälla!
Jag förstår fortfarande inte varför LK diskuteras på Exi?????
Jag går nu in och låser tråden.
Fortsätt gärna diskussionen inne på Lk i stället, om ni vill
Sen får Aldebaran avgöra om denna ska öppnas igen eller inte.

Helt rätt och låsa tråden. Såg inte detta förän nu annars hade den varit låst för längesedan. Ber om ursäkt för detta….