Existens iFokus

Existens

Etikett: 00-existensiella-frågor
Läst 884 ggr
Aldebaran
0

Utdrag ur "The Mahatma Letters" 5

On close observation, you will find that it was never the intention of the Occultists really to conceal what they had been writing from the earnest determinded students,  but rather to lock up their information for safety-sake, in a secure safe-box, the key to which is - intuition.

p. 279

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

[yodhe]
0

Översatt

Om du observerar noga vad Occultismens syfte i detalj,

är det bättre att, 

än att lära sig av bestämda lärda,

använda sin intuition.

[Jeremina]
0

Man ska alltid lita på sin intuition anser jag….Flört

Moonwing
0

Occultismen/Teofysin. går väl just ut på att förstå "sitt" innersta väsen?…-därför skulle läran ju motverka sin eget syfte om den inte yttryckte sig så,som ovan..Skrattande..en del av nyckeln till insikten härom,intution måste ju då komma först då, eller ..Foten i munnen..ruggit lätt-men för lätt,kanske!Skrattande

/Moonwing

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

/ Wingen

Aldebaran
0

Återigen en mycket bra översättning…

Teosofin går ut på att förstå sitt innersta väsen, det är helt korrekt. teosofi är ingen färdig religion utan helt enkelt en livsfilosofi.

En av många vägar att söka sin innersta andliga sanning..

sedan hur vi tolkar detta är upp till oss utifrån den personliga ståndpunkt vi befinner oss på i nuläget..

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

[yodhe]
0

Varsågod, igen!Flört

Moonwing
0

Tack #4..räcker för mig.."o blir över",he,he..Skrattande

(ursäkta om jag stavade fel)..skall öva;..

..Teo..Teo…Teosofin..-ruggit lurigt ord!!Foten i munnen

//Moonwing

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

/ Wingen