Existens iFokus

Existens

Etikett21-böcker-filmer-och-tv
Läst 572 ggr
Moonwing
0

"My Name Is ..."

..Listan..!

*Det första på "Listan"; =att skriva en Lista!Skrattande

(-såg det tankeväckande programmet "My name, is Earl", ..-igår..roligt -men tänkvärt..!!)

..vad tycker ni, kan man skoja om sådant?

..hur försöker du själv…räta upp, o-balansen i -"ditt Universum"?Obestämd..vad tror du ..gör dig,till en trevligare person att existera  ihop med??..

..gör du något överhuvudtaget,…för "Omvärlden"??

..eller ditt eget Karma?

..går det att påverka "sitt öde",överhuvudtaget?

/Moonwing

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

/ Wingen

[yodhe]
0

Självklart kan du påverka ditt öde, vad du tänker - vad du känner - hur du agerar.

Om man medvetandegör dessa, blir det så mycket enklare att ta reda på resterna och se vad man har gjort och gör..

Det är inte alltid människor förstår det du vill upprätta.

Allt går inte att åtgärda eller åtgälda, men du kan finna frid i dig själv och förlåta både dig själv och andra för att komma vidare.

Jag gör massor varje dag, medvetet, för det är så mitt handlande styrs..från mitt inre planterar jag in insikter hos andra..men det syns inte utanpå.

Ibland hörs det inte heller, för alla är inte mottagliga att ta emot informationen..man måste få en insikt först, förr eller senare så sker det omedvetet hos andra..

Ibland kan man ses som "en som tror sig veta allt", men om jag inte får delge det mitt innersta styrs av, monaden, kan jag inte delge alls.

Ja, lite så fungerar jag….

Moonwing
0

Ja,det fungerar nog så..att informationen eller lärdomar man läser  eller tar in på andra sätt,sorteras mer eller mindre omdevetet!

Mycket fiffigt,egentligen..då "trillar poletten ner",när man är mogen!

Det med att uppfattas på olika sätt är en svår bit-där kan verkligen jante-lagen..ställa till det..

..men man får se det så ..det finns, alltid!!-någon som inte är nöjd med vad man tycker själv…och tar man hänsyn till det..får man ju inget sagt!..någonsin..Flört

/Moonwing

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

/ Wingen

evrekaw
0

Vet inte men…

Jag tänker mig alltid att… Så fort man tänker att - nu gör jag det här för att uppnå ett högre och bättre karma. Nu gör jag detta för att bli en bättre mänska och idivid… Då står jag och faller på min egen självcentrering…

Syfter med det goda man gör i livet får inte vara utifrån ens egenintresse av att vara så bra och god…

Syftet måste få vara ingenting alls…

Det goda jag gör gör jag för att jag vill och för att det faller sig rätt för mig och den jag är. Jag förväntar mig inga stjärnor i baneret från någon högre makt…

Jag är medlem i Rädda Barnen - inte för att jag tror att detta gör mig till en bättre mänska - utan för att jag verkligen känner för alla utsatta barn som finns - jag vill dra mitt strå till stacken…

Jag försöker vara en bra mentor åt mina elever - inte för att jag förväntar mig något tack, högre lön eller blommor på avslutningen… Jag gör det bara för att det känns bra…

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Moonwing
0

Absolut evrekaw!..gör man "något för att framstå, som god", faller ju allt med syftet om att få en bättre sorts Karma!

Gott skall göras -utan helst en tanke på att bli gynnad själv,då först ..blir man gynnad själv… på ett rätt sätt!Skrattande

(Direkt berömmelse-en slags karma- kan man ju emellertid få-om man tex i välgörenhet skänker pengar!)

/Moonwing

/ Wingen