Vad det innebär;
att på ett direkt sätt uppleva den gudomliga kraften.
Så här beskriver Swami själva upplevelsen;
En dag kommer detta ljus att explodera och du kommer att se det överallt. Du kommer att se hela universum existera inom det. Medvetenhetens gudomliga ljus fyller snart dina ögon och sedan ser du det vart du än riktar blicken. Du ser dess utstrålning hos andra människor, hos träd, stenar och byggnader. Du ser också samma medvetenhet stiga och falla med varje tanke- och känslovåg som passerar genom ditt medvetande; vilken riktning dina tankar än går i finner du din egen inre medvetenhet, världens skapare.
Du ser att hela universum ryms inom ditt eget jag. Du vet också att allt - alla de oändligt många skiftningar som världen rymmer - inte är något annat än ditt eget spel. Du kommer till insikt om att det är du själv som återspeglas överallt och att det är din egen spegelbild som hela tiden passerar förbi dig..
Swami Muktananda
Ska bli spännande och se om man får uppleva den dagen, som han har gjort…???

låter som en kundalinieffekt… Vi kommer alla att få det den dagen då vi är redo för det…
Satyat Nasti Paro Dharmah
Sajtvärd på Existens och Filosofi.
Fullt möjligt att det är som ni tänker.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Låter verkligen vackert och fullkomligt 
Kan ju vara bra att påvisa vikten av utveckling för att komma till detta stadie….
Den resan är som sagt väldigt lång och inte för alla detta livet ens…
Den resan är väldigt lång.
Men nog tycker jag att jag får små glimtar om detta emellanåt,,,,
När jag tappar andan och för en kort stund tycker mig förstå en helhet, som är svår att sätta ord på,,,,för att det sedan ska ebba ut,,,,
Och jag undrar vad det var jag tyckte mig förstå
,,

#7 Den berömda sk. Ah-ha-ehhh? upplevelsen 
Satyat Nasti Paro Dharmah
Sajtvärd på Existens och Filosofi.
Precis den känslan menar jag

Ja, den kan man ju få en sekund, så länge den inte varar längre är det ju ingen risk att man blir galen av den….