Verkligheten
Tankarna spinner i huvudet på mig och jag tänkte försöka sätta ord på dem,,, Vet inte om det går.
Hur många verkligheter finns det egentligen? Jag tror det finns lika många verkligheter som det finns människor. Vi har en gemensam Verklighet. Den finns runt omkring oss.
Men jag tror också att det finns en inre Verklighet som var och en utav oss har inom oss själva. Utifrån våra tankar och vår livserfarenhet så bildar vi oss en uppfattning,, som blir till just Vår verklighet.
Hur vi utformar vår Verklighet ,, ligger också i vad det är som driver oss. Hur långt är vi villiga att gå för att utvecklas eller hur mycket spjärnar vi emot för att hålla oss fast vid våra tankar om vår Verklighet. Just pågrund av rädslan för att möta någonting nytt?
OM vi är öppna och går med ett öppet nyfiket sinne, så tror jag att Verklighetens perspektiv också växer. I detta tror jag det är väldigt viktigt att vara observant på sina egna tankar. Vi skapar med våra tankar. Både på gott och ont.
Tankarna är energier som vi ska vara rädda och aktsamma om. För vår egen skull, men även för andras skull.
Någonstans djupt inom mig känner jag, att det är vi själva som skapar osäkerhet och rädsla i våra liv. Oavsett om det handlar om våra jobb, relationer, eller vår andliga utveckling.
Hur tänker ni?
Tänker så här, om man känner rädsla och osäkerhet så skapar man illusioner som inte är verkliga. och tankarna föds med negativ energi omkring oss.
Det gäller att vara i nuet,inte gårdagens bekymmer eller för den del morgondagens problem.
Människan är lite knepig då man vill ha allt på svart och vitt just nu.
Håller med Loet där, men för att hålla sig i nuet krävs det också att ens medvetande alltid är öppet, kan ju vara lite svårt att alltid ha det..
Förändringar kan ju vara väldigt känsloladdade, det är nog den delen som är allra svårast för människan, att inse att en förändring kan vara bra, fast man inte tror det i början, antingen är den till för att lära, eller enbart för att utveckla….Det krävs stort mod..
Som sagt, tankens kraft är starkare än vad människor överlag tror…därav ser också världen ut som den gör, om alla människor visste med övertygelse hur vi påverkar med tanken, ja, då hade vi inget arbete kvar att göra..
"Alla förändringar är till bättre" (indianskt ordspråk) FAst ibland . F*n tro´t.
Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen

Verklighet kan ju åxå jämföras med ordet tolkning…
Min tolkning utav sanningen är kanske inte alltid lika med någon annas tolkning utav samma sanning ( för det finns bara en absolut sanning).
På så sätt tror jag att våra personliga tolkningar formar just våran personliga verklighet och på så sätt blir den ju åxå olika andras verklighet även om man lever ihop, det ser vi ju inte minst på dom många menigsskiljaktigheterna t.exv ett äktenskap/förhållande som ibland kan ha det stormigt… Finns ju alltid två sidor av ett mynt som det så vackert heter….
Satyat Nasti Paro Dharmah
Sajtvärd på Existens och Filosofi.
Konsten att vara öppen inför andra människors verklighet
Tack Wargis!
Alde!
I allmänhet så tolkar vi kanske andras verkligheter genom våra egna erfarenheter och utgår från detta
när vi drar våra slutsater. Om det som berättats för oss/ eller det vi sett utav andra/ eller av våran egna upplevelser av tillvaron.
Måhända att det kanske finns endast en absolut sanning/verklighet. Vad som egentligen menas med detta. Det vet jag inte. Jag har lite svårt att ta in det.
Jag kan inte ens föreställa mig vad det är för någonting.

#6 Nej, vi kan ju inte det på våran utvecklingsnivå, för här styr ju egot den lägre personligheten å det i stora mått, här gäller ju min sanning..
Men den absoluta sanningen är bara en det är jag övertygad om, vad den är och hur den ser ut (enl. min tolkning) är ganska så abstrakt, men något i stil med Vägen till självkännedom…
Vi kan ju jämföra sanningen och tolkningar med ett litet tankeexpriment.
vi har siffran 7.
3+4 är sju säger jag, men wargis tycker att 5+2 är smartare medans du kasnke tycker 1+3+3 är den bästa vägen för att komma fram till sanningen 7…

ville med detta peka på att det finns flera personliga tolkningar (kombinationer) fram till en enda sanning…
Naturligtvis.."finns" en sanning, frågan är om den ger oss något mer än längtan o motivation att hålla sig på rätt väg sas..
..o driv att söka mer..sanning..
..men, ..vi behöver nog en förgylld verklighet, och även dela andras förgyllda verkligheter..
..eftersom det lär oss att som Wargis säger se bredare..se med "kärleksögon"..istf med egoisten i oss..
"Inom
en människa av ljus, finns det ljus...När
hon inte lyser, råder mörker." (Evangelium
enligt Thomas,
24)
/ Wingen