Existens iFokus

Existens

Etikett32-dagens-hälsningar
Läst 1216 ggr
Moonwing
0

Tisdagen 26/1 2010

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon!

Hoppas ni får en toppendag!Flört

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

/ Wingen

[rore]
0

Gomorgon Wingen och till er övriga som kommer lite senare,,,

Hua,, denna natten försvann i ett nafs,,,ville så gärna stanna kvar under täcket,,,

Men icke sa nicke,,, Dags att göra sig i ordning.

HA det så gott!!

Mirjami-78
0

Barnen ska till skola/dagis och jag till farbror doktorn. Tur att det är nästan kryp avstånd ditTungan ute

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[rore]
0

Men Pia vännen!

Är du fortfarande risigFörvånad,, Hoppas farbror Doktorn har något dunder att ge dig,, så du blir frisk snart..

Blåser krya på dig hälsning,, åt ditt håll,,

Mirjami-78
0

#3 Jaa….det är nog mina lungor som vanligt som har dragit åt sig förkylningen Kan inte jobba med livsmedel i denna dunderförkylning, men ska upp på benen igenTungan ute Tackar för hälsningenSkrattande

nillanb
0

Godmorgon här är det kallt även i dag -13 Rynkar på näsan 

fryser men måste ut och rasta hunden…

Pia ! krya på dig kram från mig

[rore]
0

Hua Nillan!

Klä på dig ordentligt,, har inte vågat titta på termometern,, jag inte,,,

Mirjami-78
0

#5 Ja det verkar vara kalt i hela landet. Mamma sa att i Trollis har de -11 Här i Gbg vet jag inte då jag inte äger en termometer och den jag hade på datan har sonen tydligen tagit bort, men utgår ifrån att vi med har minusgrader….Ja ska upp på fötterna igen!! TackSkrattande

Farwuq
0

Goder morgon, bårde herre och fru.

Här i söder är det svinkallt, -8,0°c, just nu.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Aldebaran
0

Godmorgon alla… Det var 12 minus i V:a Gbg inatt….

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

Tride
0

Ja, vargavintern släpper oss inte. -10 här. ObestämdTräden har fått tillbaka sin vita klädnad. Jag föredrar grön sådan.Oskyldig

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

Mirjami-78
0

Jag bäddar ner mig nu och blir hemma imorgon med….Har troligen åkt på magsjuka ochså….Tungan ute

Ja imorgon ska det ju vara "kaos" i hela landet så det gör inte så mycket om man får vara hemma.

[yodhe]
0

Middá!

Livet fortsätter i vit vinterskrud……

Loet_old
0

Goddag

Blåser upp till storm så spåmannen.och det får jag ge honom rätt i…

Tride
0

Lugnet före stormen - Obestämd

Tride.

Mirjami-78
0

Ska det inte storma i hela landet den kommande natten??Tungan ute

Tride
0

Visst. Väntar besök i morgon. En friskus som menade att hon skulle kunna cykla hit - två mil! CoolUndrar om hon öht kan komma, ens med bussen.Obestämd Bara att vänta o se.Tungan ute

Tride.

Mirjami-78
0

Cykla…I snöstorm.Obestämd Ja låter som min pappa brukade göra….Ja du får se Tride om personen tar sig fram. Inte dåligt alls om det blir så….Glad

Tride
0

Din pappa var tydligen en envis sort. Som också du verkar vara.KyssNu skall jag ut i alla fall. Bäst o passa på innan stormen. Iklädd så många lager att jag tappat räkningen. Får se om det blir bussen eller fötterna den här gången. Stunden avgör.Cool

Tride.

Mirjami-78
0

Tride…Finsk Sisu det är inte mycket som vinner över den.Flört Ja klä på dig ordentligt och ta dig hem före stormen. Skrattande Inte roligt att fastna i den.

Tride
0

Nä, det är nått med den där sisun har jag förstått. Skrattande Min gäst har finskt påbrå! Undrar om finska gener har blivit vetenskapligt undersökta? För egen del fick det bli en promenad på 500 m genom parken, och så lite irrande i konsum mellan hyllor o frysdiskar. Bussen hem!Förvånad

Tride.

Mirjami-78
0

Ha ha ha….Ja då förklarar det varför personen väljer att ta cykeln imorgon. Vi är sega för det mesta….Mycket som jag gör som bara många skakar huvudet åt och säger det där skulle vi aldrig göra. Var och handlade en gång och hade med min kollega Bor på tredje våningen och hade med mig dramaten. Köpte inte mycket. Kanske hälften ut av det jag brukar köpa…..Vi bar dramaten tillsammans upp i trappan här och han var helt slutFörvånad Jag bara tittade på han och undrade hur det var möjlig då detta är en rejäl stor man. Han är säkert närmare 190 cm lång och borde orka med det där ensam tyckte jag då jag kan ta det dubbla och dra upp dramaten helt ensam. Ja så lika bra hade jag kunnat ta det där dramaten helt ensam. Jag fick lära mig redan när jag var liten att man ska jobba. Man ska städa, baka m.m Spcielt jag som tjej i våran fam. hade ofta inte mycket att säga till. Det var bara att hjälpa mamma med det hon bad mig om jag var en flicka. Men mycket har jag haft användning ut av det hela med. Min mamma är en väldig seg person. En väldig duktig lokalvårdare och gör sitt jobb som hon ska och rent är det. Nu börjar hon ju bli lite äldre men vägrar att ge upp fast hon borde ha varit sjukpensionär för länge sedan pga. hennes värk m.m Alltid säger hon jag ska orka några år till när jag undrar om det inte är tid att gå till en läkare och till vidare undersökning.

Vet inte om de har undersökt de finska generna…..

Min pappa var ju den sorten att han skulle inte heller vara i vägen för någon eller till besvär. Så när han var på sjukhuset den sista tiden han levde och var ordentlig sjuk sa han ändå tack varje gång sköterskorna kom in i rummet och skulle hjälpa han med något. Ja jag fattar inte ens att man tänker på sådant när man ligger inför döden och är inne på sitt sista dygn i livet.

Tride
0

Låter som en klen stackare, han som hjälpte dig med dramaten. Vad hade han för gener, månntro? FörvånadSkrattandeLäste att SMHI varnar och tycker att folk skall stanna inomhus i morgon. Undrar om det också gäller för finnar?

Tride.

Mirjami-78
0

#22 Vad jag vet så har han Svenskt blod i sig…….Inget med Finland att göra. Ja jag såg ju ut såhär Förvånad När jag såg hur slut han var helt enkelt.

Jag kanske borde ringa och fråga dem om det gäller oss med för jag måste till sonens skola på ef. imorgon.Flört

Tride
0

Trodde vikingablodet skulle tyda på kraft och mod, men kanske inte när det gäller att ta dramaten upp för en trappa? Skumt.Oskyldig

Tride.

Mirjami-78
0

Ha ha ha…..Ja inte var det vikingblod i han inte. Men det kan vara så att finsk Sisu är starkare.Flört