"De eviga sanningarna"
Jag måste bara tipsa om;.. Grace F Knoche´s -"Mysterieskolorna"…
..finns som e-bok! Testa o läsa.denna!!..helt enorm!!
Uttdrag ur "Mysterieskolorna";
.."Samtidigt med etablerandet av mysterieskolorna på Atlantis för fyra à fem miljoner år sedan började den femte eller ariska* rotrasen långsamt att gestalta sig, i mycket stor utsträckning med hjälp av de andligt förfinade egon som drogs till den av den gudomliga släktskapens band. När marken var förberedd och sanningens grundton anslagen drog sig halvgudarna tillbaka till sina högre sfärer. För en miljon år sedan hade den nya rotrasen letts in i vuxentillvaron med kunskap om de "eviga sanningarna".
Men allteftersom århundradena gick och civilisationerna efterträdde varandra, blev kärleken till sanningen ännu en gång fördunklad i människornas hjärtan och de gamla rättesnörena kom ur bruk. Mysterierna drogs då ännu längre tillbaka så att den kunskap som en gång var allmän egendom blev en belöning, vilken …"
..från det får ni fortsätta själva..en helt facinerande berättelse!

"Inom
en människa av ljus, finns det ljus...När
hon inte lyser, råder mörker." (Evangelium
enligt Thomas,
24)
/ Wingen
Bild på Grace F. Knoche. Hon var Ledare för teosoferna i Pasadena, Californien. Här sitter hon på altanen till deras huvudbygnad i Altadena. Där var jag vid ett par tillfällen 1998 och 1999. Hon var då över 90 år. Hon dog för ett par sedan, jag tror hon var 96 år då. Hon har också besökt Sverige vid ett par tillfällen, men då träffade jag henne inte. Hon var, kan jag försäkra, en mycket speciell person.Jag har fina minnen från Altadena, också från övriga medlemmar.
Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen
Tack Wingen och Tride…
Den har jag läst en del av…har nog plöjt det mesta som finns på nätet av teosofin….
Tride kan du inte berätta lite mer om hur det var där "over" så att säga…?? gör ett eget inlägg, det är väldigt spännande..och intressant att höra en livs levandes upplevelser…* snälla*….
Bild på gäststugan, där jag bodde under min vistelse i Altadena.
Tride.
Vilka härliga bilder!! , Tride..jajjemensan ..hennes skrifter ä speciella!
..ja.snälla Tride skriv nåt för oss!!
"Inom
enligt Thomas,
24)
/ Wingen
Tyvärr kan jag ingenting lova. och förresten förstår jag inte heller vad det är ni vill att jag skall skriva om. Min vistelse i USA eller något mer filosofiskt?
Här i alla fall en bild från det fina teosofiska biblioteket i Altadena, där jag deltog i några samtalsgrupper.
Tride.
En dum en fattar inte hur E-boks systemet fungerar
Snälla Wingen förklara för mig
Tride vilken härlig bild,, och jag blev också nyfiken,, Berätta lite för oss. *snälla*
Jajjemensan!
här kan du välja o vraka-en del,.. är tom gratis på ladda ner på datorn-på deras hemsida! (kolla först!)
Den första adressen är sidan direkt, mellan-adressen-där, kan du välja mellan olika böcker..
sista sidan är en bredare sida..(men kan vara bra o ha)
Glömde säga att du kommer dit via Aldes länk..om du fortsätter o klicka-man måste prova sig fram lite, det är lite knöligt om man är ovan!
http://hem.fyristorg.com/teosofi/TeosofiskaBokforlaget/index.htm
http://hem.fyristorg.com/teosofi/TeosofiskaBokforlaget/Mysterieskolorna/index.htm.
~~~~~~~~~~~~
Här har du en till..kan ge dig flera, men sitter på en annan dator-där jag inte sparat bokmärkena..o kommer inte ihåg alla..men skall plocka fram en rolig, klassiker åt er sen!
Sveriges största och mest lästa datortidning - En del av IDG.se
Sen kan du söka efter vilken artikel, författare eller bok osv via denna länk(tänk bara på 70;års-regeln o copyrättigheterna)
(..hoppas jag inte gjorde nåt galet nue´!
!
)
"Inom
enligt Thomas,
24)
/ Wingen
Jo,Tride!..vi vill veta..Allt om dig,
..var du rest, varför
..om du varit med om spännande möten..+ allt du kan komma på!
"Inom
enligt Thomas,
24)
/ Wingen
adress till en av mina hemsidor.
Tride.
Tack Wingen
Rore, du har under sajtens länkar alla adresser till de teosofiska samfunden…
Yodhe!
Mmmm
Jag såg det sen,,,
Tack så mycket Tride,
ska bli kul o läsa den länken…

Tride.