Existens iFokus

Existens

Etikett01-livsåskådning
Läst 1488 ggr
Moonwing
2010-03-09 21:28
0

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Enklare än så här blir det inte!Flört

I filosfoskt/religiöst hänseende har karma snarare betydelsen lagen om orsak och verkan. När en varelse agerar med tankar, känslor, handlingar lämnas ett spår både på omgivningen och den egna organismen. Avtrycket får både omgivningen och varelsen att reagera i enlighet med naturlagarna. Trycket är en orsak som får sin bestämda verkan. Naturlagarna sörjer alltid och överallt för att varje orsak får sin bestämda verkan och kallas sammantagna för karma.

Källa Wikipedia

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

/ Wingen

Aldebaran
2010-03-09 21:31
0

Mycket bra för att komma från Wikipedia…

Kort koncist och säger det mesta… Tack Wingen Glad

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

[Jeremina]
2010-03-09 21:34
0

Wikipedia är ju en sajt där alla kan lägga in vad de vill men just detta lär ju stämma enligt Er!

Aldebaran
2010-03-09 21:44
0

ja tydligen finns det fler än just jag som kan definiera ordet karma… OTROLIGT, men sant Flört

[Jeremina]
2010-03-09 21:47
0

Va bra och trevlig är hon också Wingen Glad

Moonwing
2010-03-09 21:59
0

He,he..vassego!Skrattande

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

/ Wingen

Pagan
2010-03-10 20:57
0

Ja vi är alla byggstenar i galaxen.  Är vi då karma eller har vi karma?

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[yodhe]
2010-03-10 21:08
0

Tack Wingen!

Ja tydligare än så här blir det väl inte…

#6 Jag tror inte vi Är karma, vi Har det att utarbeta..som en uppgift i livet..

Huygens
2010-04-16 19:37
0

I början av vår karmavandring då vi inte är så självmedvetna, ska vi tydligen så (sätta frö) mycket karma. När vi återfötts några gånger kommer vi se resultatet av alla handlingar vi gjort och då får vi skörda mycket karma.

Tyvärr är väl människor inte så bra rent allmännt, så det blir en del dålig karma att skörda, tror jag. Jag tror att en del av karma är att ta konsekvenserna av vårt handlande mot andra, på gott och ont, kanske smaka vår egen medicin.

Vi äter ju en del djur… Jag antar att det ger upphov till dålig karma?

[rore]
2010-04-16 20:13
0

Tack Wingen!

En tanke som väcktes i mig när jag läste ( Om vi bortser från det liv som vi föds in i. Där finns inget val,, i alla fall inget som vi minns)

"När en varelse agerar med tankar, känslor, handlingar lämnas ett spår både på omgivningen och den egna organismen.,,,,"

Detta käns ju rätt när jag läser,,

Men,,

Eftersom tankar, känslor och handlingar,, kan omarbetas inom oss,, så måste vi ju på sätt och vis kunna omarbeta vårt Karma i det dagliga livet. Här och nu,,till viss del.

eftersom vi väljer, om än omedvetet,, just tankar, känslor och handlingar,,Obestämd

Moonwing
2010-04-16 22:38
0

..varsegod..jag bara förmedlar..Skäms Flört

Karma är innebär också ett ständigt "omskapande", en förfiningsprocess..där skapelsen arbetar med (i) sin omgivning.

….-för att allt bättre, kunna finnas, förstå och; ..skapa! Skrattande..vidare..Tungan ute..allt kärleksfullare!

/ Wingen

[rore]
2010-04-16 22:41
0

Kyss!! Tack!!

Är ju lite kring kring Skämsoch måste göra mig av med tankar för att kunna komma vidare i mina fnurrlingar,,,Tungan uteFlört

Mirjami-78
2010-04-16 22:56
0

Tack Wingen!!Skrattande En bra beskrivning.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Aldebaran
2010-04-17 10:38
0

#11  å det rore är ju karma det med Flört

[rore]
2010-04-17 20:03
0

Ja du Alde, så är detCool

[Jeremina]