Astralplan av illusion?
Jag vet inte riktigt var jag ska skriva/fråga/diskutera detta men eftersom jag sett att det är trådar utlagt om astralplanet så verkar detta vara rätt forumplats.
På måndag morgon vaknade jag av att en nära släkting dök upp avliden och en timme senare ringde familjen och meddelade att denna person avlidit.Eftersom min familj är JH(och de flesta i släkten)så går denna diskusion inte att föra med dem och detta var ytterligare ett fall där deras religon ställer till bekymmer vilket jag fick erfara genom den avlidne som befanns sig i chock pga inget av det han lärt sig stämmde…
Jag hamnade i en siutation jag inte befunnit mig i tidigare eller bevittnat.
Jag rekomenderade denna ande att "gå mot ljuset" men…något annat inträffade som jag ej varit med om tidigare så tydligt.
Denna släkting vägrade pga sin trosföreställning att göra som jag föreslog utan dröjde sig kvar här till inatt då en av mina förfäder(kraftfull andlig vägledare) tog mig och min släkting med till en plats som kastade om en hel del i min hjärna och i mitt tänk.
Jag fördes astralt till ett plan med många illusioner i illusionen där sk människor hade fastnat i olika egna tillstånd helt separerade från varandra men ändå sida vid sida.
Det kom en kvinna springandes mot mig som kastade sig ut för ett fönster och brann upp och detta upprepades som en dålig uppspelning om och om igen och jag fick förklaringen att hon fastnat i sitt dödsögonblicktillstånd.
För mig påminde hela platsen mer om ett slags "helvete" just för att de som befann sig där gjorde upprepade saker helt inneslutna i detta illusionstillstånd och helt olikt något annat jag sett via astral resor.Sedan "valde" min släkting ett ögonblick ur sitt liv som han verkade nöjd med och klev in i detta minnesögonblick och blev okontaktbar.Istället började han upprepa sitt val om och om igen.I hans fall valde han att spela och lyssna på jazzmusik och verkade ha det trevligt men för mig som såg detta utanför illusionen var det bara en upprepning av ett minne om och om igen.
Min "dörrvakt" som är med mig förklarar att han nu befinner sig i ett illusioriskt minnestillsånd och att det endast är han själv som kan inse att detta är en illuison han valt för att gå vidare till de andra högre medvetenande tillstånden.
Jag kände att hela platsen var bissarr,förvrängd och tog musten ur mig och jag noterade även att när jag klev in i en andes illusionstillstånd så blev upplevelsen högst fysisk,med lukt,smak,känslor,smärta etc även omgivingen anpassades efter siutationen som illusionen utspelades i och när jag drogs ut ur detta kunde jag se det hela som den illusion det var med upprepning på upprepning av tillståndet.
Den andlige ledare jag hade med mig har noterade att jag började må dåligt av detta plan och tog mig därifrån och när jag vaknade kände jag mig som om "en traktor kört över mig",huvudvärk och denna fadda olustiga känsla i hela kroppen.
Min andlige ledare förklarade att detta är ett slags astralplan och att de som är där själva väljer eller genom rädslor hamnar i dessa illusioner och själva måste lösa sig från detta genom insikt,förr eller senare kommer de i denna pågående upprepning inse att de är i ett tillstånd,en illusion och först då kan de komma vidare.
Själv tyckte jag det var en fördjävlig plats men min avlidne släktning verkade nöjd.Men han kunde göra detta val är för mig obegripligt.
Det förklarade min andlige vän med att:Även en njuting i illusion har sin fadda smak förr eller senare och religonsföreställningar kan skapa en hel del problematik när en person avlider…
Fick även sagt att det trots allt återkommande kommer högre väsen till denna plats/plan/tillstånd för att ge de som fastnat i sina illusionstillstånd en möjlighet att se igenom illusionen bara genom sin blotta närvaro och därmed ge dessa "andar" en möjlighet att "gå vidare".
Vad i hela friden var detta????Öppen för alla synvinklingar och tankar kring detta.
Jag personligen hoppas slippa sätta min fot där en gång till!Varken som levande eller död.

Visst kan det bli så som sägs ovan.
Klippt och hämtat från Astralvärlden 5:
" De teologiska lärorna om livet efter döden - om himlar och helveten - innehåller delar av sanningen, men ingen av dem innehåller hela sanningen. I de flesta fall försjunker den döendes själsliv i "dödens sömn" och vaknar först efter en period av rogivande och omvandlande sömn i den region av astralvärlden, som vi just har beskådat. Ibland äger dock ett kort uppvaknade rum, ett halvt uppvaknande som från en dröm. Under dessa tillfällen kan astralkroppen framträda synligt för någon vän, anhörig eller älskad. Den kan även visa sig i miljöer där den brukade tillbringa mycket av sin tid, som exempelvis på kontoret, i affären, i arbetsrummet, etc. Det finns många väl bestyrkta fall där hädangångna personer visat sig på detta sätt. Men även under dylika omständigheter blir snart den frigjorda själen sömnig och sjunker in i den förberedande sömnen i den del av astralvärlden som vi lämnade för en stund sedan."
Läs gärna denna artikelserie från början så får du faktiskt en mycket bra förklaring på vad du själv mämner ovan
Satyat Nasti Paro Dharmah
Sajtvärd på Existens och Filosofi.
Har nu läst de olika delarna om Astralvärlden ur teosofisk synvinkel-även om jag har svårt att ta till mig vissa delar som istället väcker betydligt fler frågor och följdfrågor än svar som jag inte känner mig trygg med att diskutera öppet i ett forum.
Påminner en hel del om AMORC.Men hur det nu än sett ut i "tidigare liv" och vilka sällskap och ordens jag än tillhör/tillhört så måste jag hitta mina egna svar.
Men tack för hjälpen ur denna synvinkel.

Om du inte vill diskutera öppet om vissa frågor i detta forat så kan du gärna PM:a mig. 

Vidare så tror jag inte denna serie är ursprungligen skriven ur en rent teosofisk synvinkel, då författaren inte var någon direkt teosof..
Jag har efter noga övervägande skickat ett pm till dig och hoppas vid min skapare att du inte blir gråhårig

hahaha jag är redan lite gråhårig (har tonårsdöttrar) 

Så det är därför som jag är gråhårig!
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Heheh draken.. Det kan ju åxå vara några andra faktorer…Du ligger ju "några" år framför så att säga 

Jag fattar inget av det här med astralplan 

Plan (i detta fall) =medvetandenivå…
Läs artikelserien astralvärlden från början…så kanske…