Existens iFokus

Existens

Etikett50-övrigt
Läst 1153 ggr
BraveandCrazy
0

Fråga om skydd

Ställde denna fråga inne på övernaturligt där spårade träden ur. Fick rådet att ställa samma fråga här och på häxor..
Så här kommer den ;)
Hoppas på bättre tur här.

Hej!
Detta är måhända en "dum" fråga.
Jag har en vän som har skaffat sig en flickvän.
Denna flickvän säger sig kunna gå in i människor och kunna "se" saker.
Jag har ännu inte träffat henne men kan inte undvika henne hur länge som helst.
Jag vet inte hur detta funkar men..
Finns det något skydd?
Jag vill ju inte att hon ska "in i mig och rota"
Hoppas ni förstår min fråga och kan ge ett svar.
Tackar och niger på förhand

Medarbetare på HBT ifokus

Aldebaran
0

Hej å välkommen hit.

Nu tillhör jag de människor som inte tror att det är möjligt för andra människor att gå in i varesig dig eller mig på det sätt som beskrivs ovan.

Besitter denna flickvän dylika kunskaper om det esoteriska så bör hon/han passa sig nog för att försöka använda dem på fel sätt och ens försöka skada andra.

Blir så innerligt trött på dessa självutnämnda mediala människor av typen ovan, som inte kommer att lyckas med annat än skada sig själv för åtskilliga liv framöver, om de hade fatta vad de egentligen håller på med så skulle bli mycket räddare än sina offer…

Hon/han kommer att bränna sig till slut och det rejält, vi har väsen djupt rotat i både vårt undermedvtna såväl som vårt övermedvetna som vaka och varnar oss för faror när vi t.ex sover och är utanför vår fysiska kropp.

Jag vet för jag har själv upplevt detta vid flera tillfällen.

Folk som säger sig kunna in och rota i andra människor är oftast mytomaner och lever på den andra människans rädsla för att något skall inträffa, och då är det mycket möjligt att din egen rädsla med hjälp av olika elemnetaler och annat astralt småkryp kan hjälpa till och spä på dina farhågor ang. detta problem som beskrivs ovan.

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

BraveandCrazy
0

Tack!
Vet inte riktigt hur jag ska formulera mig för att det inte ska misstolkas.
Jag är inte rädd för henne eller hennes rotande egentligen.
Men känner ändå att eftersom att jag inte har bett henne och inte kommer att be henne att titta på mig så vill jag inte att hon gör det.
Det handlar nog egentligen mest om att hon eventuellt tar sig friheter som jag vill sätta P för.
Typ en skylt på vägen in.
Nej du här kommer du inte in ;)
Det kanske räcker med ren och skär tankekraft.

Aldebaran
0

Ren tankekraft räcker, hon/han kan inte läsa av dig om du inte vill och själv försätter dig i ett tillstånd då du är mottaglig för "intrång" eller liknande.

Tar hon/han sig friheter så är det ju ren svartmagi och karmas herrar är ganska så obevekliga där.. Tror inte du behöver oroa dig nämnvärt. Glad

BraveandCrazy
0

Det låter bra det :)
Tack för hjälpen.

EeWeeM
0

Jag tycker du fick ett mycket mycket bättre svar här än i övernaturligtfocustråden…

Karma is a bitch…Flört

BraveandCrazy
0

#5 Man kan väl nästan säga att det gick troll i den andra tråden ;)

Aldebaran
0

hahahahaha  jaså?? Oskyldig

[yodhe]
0

# 0 Håller med Aldebaran fullständigt,

men som healer, vet jag att man omedvetet kan öppna upp sig, vare sig man vill eller inte..

Så ett tips om du verkligen vill vara säker på att hålla personen ifrån dig är att "klä dig i guds vita heliga ljus och fylla dig med det helt inom dig…. eller klä dig i bly, i tanken förstås..

Lycka till….

EeWeeM
0

6/SkrattandeSka man slippa trolltygen och deras framfart så…är det nog lugnare att ställa frågor och funderingar om extensiella saker i detta forum(om man nu får göra reklam för sajten…

)Här dyker sällan troll upp…Mer ordning här…Flört.

Det uppskattar iallfall jag!Och det är väl sajtvärden som ska ha en eloge för det.

Nej jag fjäskar inte.Jag säjer bara vad jag tycker och har noterat när jag smygläser runt i trådarna.

[yodhe]
0

# 9 Det är ganska vanligt med troll på ÖN numera, det var aldrig så från början…

Det blir vad man gör det till….

Moonwing
0

#9..det här är vad jag kallar "konstruktiv kritik"…OskyldigSkäms

..om inte en bra; sajt-tanke-affirmation.Kyss..,Ewee..Skrattande(rättstavat?)

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

/ Wingen