En tanke 2
Vad vi lider av är omogenhet. Om vi vore mogna människor skulle krig inte vara ett problem - det skulle vara en omöjlighet.
Satyat Nasti Paro Dharmah
Sajtvärd på Existens och Filosofi.
Ohh, om så vore, vad skulle vi då sträva efter??

mmmm ja säg det.. tror nog att det är svårt att förstå detta på den utvecklingsnivå där vi befinner oss… Vad finns det mer än krig och konflikter….
Vi kan ju inte ens stå ut med varandra i parförhållanden under ett liv…
Ja, nog är det så som det sägs i #0. Jag förstår att det fortfarande finns krig när jag ser vad som sker i relationer eller på arbetsplatser. Som barn är vi oftast snabba på att lära oss och utvecklas snabbt som sociala individer men efter ett tag så trappas utvecklingen ned och om vi inte medvetet arbetar med oss själva i vuxen ålder så sker utvecklingen ganska långsamt.
Jag har observerat vad som händer på olika arbetsplatser med konflikter, mobbing etc då nästan alla är mer eller mindre indragna i olika situationer. Det är ofta mycket missförstånd och osäkerhet på varandra och en del vandringssägner som kan bildas. Det är då vuxna människor som hamnar på "småskolenivå" i pressade situationer.

Vi är ju uppfostrade med att inbilla oss att konkurrens är att eftersträva och att konkurrens är själva utvecklingen. När det i själva verket är tvärtom..