Fyra reningar
- Rening av kroppens tempel.
- Rening av tankarna.
- Rening av dina önskningar.
- Rening av motiven.
Satyat Nasti Paro Dharmah
Sajtvärd på Existens och Filosofi.

Vad tror ni här? 

1. Är du fri från alla dåliga vanor? Läger du vikten på vital föda - frukt, fullkorn, grönsaker och nötter?
Har du tillräckligt med sömn, frisk luft, sol och motion?
Kan du med handen på hjärtat svara ja på alla dessa frågor så har du kommmit en bra bit av reningen av kroppens tempel.
1. Näpp.
2. Näpp.
3. Näpp.
4. Näpp.
Strike!
Allvaligt talat… så gör jag som många andra, tror jag. Jobbar på det, mer eller mindre.
Jag är glad. Är du?
Ohh, självklart, är ju ren så en bländar fölk jue….hehe
Allvarligt, så rena ska vi inte vara heller, det är ju ett arbete det också i sig, som går handi hand med den andliga utvecklingen….

#4 precis.. 

Den andra reningen är en av de viktigaste, det tror jag nog alla håller med om. Alla som till 100% förstår vilken makt tankarna har, skulle nog aldrig därefter tänka en enda negativ tanke. Tänka positivt (enklare sagt än gjort) så påverkas din fysiska och psykiska hälsa i positiv riktning..

tredje reningen är ju reningen från begär….

fjärde reningen handlar som syens om motiven. Alltså vad är motivet för vad än det du gör?

Om du vill finna en inre fred till 100% så är det enbart genom tjänande…
# 6 Att tänka rena tankar, och positivt, har ju till stor del med att göra hur mycket du har rensat ur din gamla ryggsäck, hur förlåtande du är…..osv…

ja, att ständigt tänka enbart rena tankar är ju långt in i våran framtid.. Ryggsäcken du nämner är är ju ganska så full för oss alla i princip…
Tänker att när ryggsäcken betittas,,,(för den kan vi kika i lite nu och då genom åren)
så behöver vi tillåta oss att känna alla känslor,(även de fula) för att sen kunna släppa taget om dem…