Existens iFokus

Existens

Etikett32-dagens-hälsningar
Läst 569 ggr
Vera-Trollet
2011-06-22 20:07
0

Livet förenar oss

Vi är alla ett med det Universella livet, Vi är alla ett i det stora självet, som inte känner något annat.

Men om du och jag är ett, ett liv, ett själv, om än i tvenne former, då innebär det att om jag skadar dig, så skadar jag mig själv.

Om jag ljuger för dig, då ljuger jag för mig själv och lögnen bedrar mig och jag faller.

Om jag lurar dig så lurar jag mig själv och får lida. Jag kan inte avskilja mig från dig. Vi framstår som två men ett och samma liv förenar oss och det slag jag riktar mot dig träffar mig själv.

Detta är den sanning som om den förnekas gör sig gällande som smärta; men som om den godtages och efterlevs blir till välsignelse.

Detta är den lag som förgör civilisationer som ej lyssnar till den, som smular sönder till dammkorn varje samhälle som vägrar att lyda den.

Den har tillintetgjort dussintalet civilistioner och blott den civilisation som bygger på den kommer att äga bestånd.

Annie Besant

Vill också önska er alla en fin och magisk midsommar.Glad

Aldebaran
2011-06-22 20:29
0

Hej Vera! Kul att se dig här med… Glad

Mycket tänkvärd text..

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

Moonwing
2011-06-22 23:52
0

Så sant, Vera..så sant!

Ha en riktigt skön Midsommar själv!Kyss

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

/ Wingen

[rore]
2011-06-23 06:57
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Instämmer i kören och gillar hur lättfattligt detta skrivits. Tack Vera-Trollet,, och välkommen hitGlad

DesK
2011-06-25 21:58
0

Instämmer jag också! Glad

/Désirée

Aldebaran
2011-06-25 22:42
0

Glad

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

Tricolori
2011-06-27 09:22
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Instämmer även jag.