Värderingar
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
I den bästa av världar så skulle vi Lyssna utan att döma. Tillåta oss själva och andra att växa i sig självaOch sluta försöka få andra att vara så, som vi vill att de ska vara.
Vår vandringsfärd ser olika ut.Vi går till stor del på samma vägar, våra vägar ser olika ut, beroende på hur vi upplever dem.
Allt för sällan stannar vi upp och funderar vad vårt egna syfte är.När vi bortförklara´r andra människors känslor eller upplevelser.
Motsättningarna ökar och kampen mellan rätt och fel gör sig gällande. Det är där som rädslan gömmer sig.
Den maskerar sig i motsättningen mellan vad vi tror är ”rätt eller fel,”och rädslan kliver in i oss.
Motståndet vaknar och Kampen blir ett faktum.
Var och en lär sig genom sina egna misstag. För om vi inte får pröva oss fram, så blir heller inte lärdomen äkta och sann inom oss.
Hur smärtsamt det än är att göra ”fel” eller se på när någon annan gör ”fel”.Så tror jag att det är den enda sanna vägen till att nå kärnan inom oss, som vi bär med oss.
För det är genom våra känslor som kunskap och lärdom kommer till oss. Om och när vi vågar möta dem och se igenom dem och kanske framför allt slutar reagera efter dem.
"Allt för sällan stannar vi upp och funderar vad vårt egna syfte är"
..mycket tänkvärt, Rore!
..många ggr triggar vi igång både situationer och tillstånd hos andra (undermedvetet ifrån oss själva) ..endast för att få en erfarenhet..varför då skylla på andra?
..så sant, så sant!
"Inom
en människa av ljus, finns det ljus...När
hon inte lyser, råder mörker." (Evangelium
enligt Thomas,
24)
/ Wingen
Ja du Wingen.
Jag vet inte men jag brukar tänka att vi är varandras spegelbilder, och vi hjälper varann på traven genom att trycka på vissa "knappar" eller hur jag nu ska uttrycka mig,,, för att vi ska komma vidare i vår utveckling,,
Det är ju inte alltid så himla angenämnt, och då är det ju behändigt att skylla på nån annan
,,,Tills insikten mognat klart
Jupp!…så är det..!!
…(möe behändigt ibland
)..
"Inom
en människa av ljus, finns det ljus...När
hon inte lyser, råder mörker." (Evangelium
enligt Thomas,
24)
/ Wingen

Tack rore 
Satyat Nasti Paro Dharmah
Sajtvärd på Existens och Filosofi.
Vasse go Alde