Existens iFokus

Existens

Etikett11-kroppen
Läst 1249 ggr
Piixy
0

Minnena är borta

Jag har funderat på en sak och när jag funderar på det så känns det tomt innut i mig som om inget finns kvar. 

Mina minnen från när jag var yngre, varför kommer jag bara ihåg det viktigaste. Det konns konstigt att det var verklighetet som idag fast då. Jag upplevde tiden för som jag upplever min nu men jag kommer inte ihåg vad som hände när jag var yngre. 

Om ni förstår vad det är jag menar kan ni förklara varför jag känner så?

Kram

ivanhoe81
0

det är samma för mig, jag minns knappt något från då jag var yngre, min hjärna förträngde stort sett allt, men ibland kommer det upp korta minnesluckor från förr

jag kan inte förklara varför det är så

Piixy
0

okej, tack för att du delade med dig

Farwuq
0

Samma här, det är mycket lite kvar. Men jag tror att det är så för många. Själv är jag 56 och huvudet är fyllt av så mycket annat.

Obestämd

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[rore]
0

Minnena de kommer och de går. Jag tror också att vissa minnen  göms undan inom oss. De går liksom i dvala.

Att minnas det viktigaste(?) Hur vet "man" det? När resten av minnena ligger undanstoppade någonstans?

Sen kan det ju vara så att det är så mycket annat som tar plats inom oss, så att vi inte riktigt når in.

Tiden är ett märkligt fenomen, eftersom den bara är ett yttre mätinstrument,, men som egentligen inte har någonting med Nuet att göra,,,,,,

För allt som händer oss och som vi upplever sker ju i Nuet.

Lurigt och svårt detta att sätta ord på,,,,,

Mirjami-78
0

Mycket glömmer man av med tiden men vissa minnen har man ju kvar. Tror det är så för de flesta.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Piixy
0

jo, min fråga är varför jag känner att jag uplevde dagarna som jag uplevde de idag men at tjag inte kommer ihåg allt för det finns i the past

[yodhe]
0

Jag tror att man inte minns för att det just inte finns något behov av det..

om du har användning för det så att säga, i utbildnings syfte..för det är ju det vi är här för..att lära oss..och som man i ett ordspråk brukar säga. * om jag inte minns, var det inget viktigt.. *

Men om du absolut behöver minnas och inte kan, finns det bra metoder som kan hjälpa dig till det, som hypnos.tex..

Det finns artiklar här inne..*Självhypnos* som man kan använda..bra metod…🙂

Korlis
0

En sak som verkar hjälpa minnet är djup avslappning… Om du vill kan du lägga ner lite tid på att varje dag lägga dig ner och slappna av så djupt du kan… Att ligga på rygg kan vara att föredra, men kan variera… Lägg ner lite tid på att slappna av musklerna i hela kroppen, en i taget… Gå sedan igenom kroppen muskel för muskel och kontrollera så att den är avslappnad… Om du gör detta ett tag så kan du bli väldigt avslappnad - det kan upplevas att du inte känner delar av eller hela kroppen tillsist. Börja sedan försöka minnas… Kan själv välja hur långt tillbaka… På detta sätt så kan du nog öva upp minnet, och avslappningen kan hjälpa till att minnas.